Gå til innhold

Hva kommer du til å savne etter graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å nærme seg slutten av di 40 lange ukene, og må jo prøve å finne det positive i ting.

Jeg må si jeg har hatt det ganske flott til nå, og merker at jeg faktisk kommer til å savne noen ting som å:

-slappe av når det passer meg med goood samvittighet

-slippe å spørre samboer om ting å tang 2 ganger før det blir gjordt

-fritatt for tunge oppgaver

-alle rundt deg bryr seg svært mye om hvordan jeg har det

-savne sparkene og tryggheten med å ha minien i magen

-få lov å være hormonbobe en gang i blandt

-svigers er jo helt toppers om dagen

-alle smiler til deg når du er ut blandt folk

-alt jeg gjør blir satt stooor pris på

-friheten min/vår, som snart eies av noen andre :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg alt har ei på 2,5 så har jeg ikke så mye tid til og slappe av når jeg vil og slikt :-P

Men ja jeg hater og gå gravid da så akkurat her og nå klarer jeg ikke komme på noe jeg vil savne med og gå gravid..

Men kommer sikkert på noe etter jeg har født :-)

Skrevet

Sparkene i magen.

Det spennende ved å vente på noe så flott og glede seg til noe.

Omsorgen og forståelsen alle rundt meg gir meg.

På en måte liker jeg slik jeg ser ut nå. Akkurat nå må jeg si jeg syns magen kler meg selv om jeg samtidig gleder meg til å bli tynn igjen.

Den rolige kjærligheten og ømheten mellom meg og samboer. At han ligger og koser med magen og synger for den.

Ellers ingenting.

Skrevet

For å være ærlig: Ikke en dritt! Men om jeg på død og liv skal prøve å tenke positivt(åhhhhh guuuud;-) så må det være at det er fint å få strutte med stor mage-selv om en går som en gås;-)

Skrevet

Tror noe av det eneste jeg kommer til å savne er den positive oppmerksomheten man får hos folk :) Det er koselig.

Skrevet

kommer t å savne sparkan å d å koinne kose me den i magen...:) å at man har go groinn t å være litt lat;)

Skrevet

Går nå inn i uke 40. Har vært hjemme med min nå snart15 mnd gamle sønnen hele svangerskapet.. Så kan ikke akkurat si at jeg har fått unnet meg noe ekstra avslapning. Meeen.....

-jeg kommer helt klart til å savne denne gode følelsen:)) av å kjenne at et lite menneske vokser inne i magen.

-Få masse koselige komentarer fra vilt fremmede. (ikke for det, det får man jo etter at barnet er født også:))

-Kommer til å savne denne spenningen! Vente på at magen skal begyne å vokse, kjenne det første sparket, første ul, og nå vente i spenning på at fødselen skal starte-sånn at vi får møtt det nye familiemedlemmet:) (kommer IKKE til å savne alle bekymringene)

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Absolutt ingenting.

Dette er definitivt siste gang jeg gjør dette - frivillig.

Nå har jeg ca 5 uker igjen, og jeg ser sånn frem til å bli ferdig at jeg jubler med tanken.

Jeg kan gjerne føde mange ganger til, bare noen andre går gravid for meg...

Det som kommer til å bekymre meg er vissheten om at jeg har baby for aller siste gang. Jeg vet at jeg må nyte hver dag til fulle med den nye babyen. Jeg er smertelig klar over at babytiden går alt for fort, derfor må jeg denne gangen virkelig kjenne etter og skape mange minner.

Skrevet

Jeg kommer til å savne magen... Den store, flotte magen der hvor nurket mitt bor/har bodd de siste 9 månedene =) Jeg kommer til å savne sparkene, den uendelige kjærligheten til noen jeg ikke vet hvem er...

Skrevet

At babyen foreløpig er lydløs! Hadde vært digg om man bare kunne putta de inn igjen når de skriker som verst.. :) Lydløs sone :)

Skrevet

kan signere på at det er kjempekos å kjenne bebisen som lever i magen, men kan ikke si jeg kommer til å savne en eneste ting ellers egentlig :P

Skrevet

Kommer vel muligens til å savne nattesøvnen min...

Savne å kunne dra å handle når det måtte passe meg, ta en liten lur på sofaen når jeg har lyst til det, sitte oppe til langt på natt sammen med min kjære, og friheten jeg nå har til å kunne prioritere meg selv.

Ellers...? Vet ikke om det er så mye annet. Jo; som ei her sa; savne lydløs baby ;) Hadde vært greit å kunne putte dem tilbake litt i ny og ne ;) Hehe..

Gleder meg ufattelig til at den skal komme, lei av å gå her gravid.. Kommer nok ikke til å savne min gravide kropp på en god stund ;)

Men, av erfaring vet jeg at man glemmer etterhvert, og når man da tenker tilbake husker man de gode tingene. Sparkene i magen, det spesielle båndet mellom seg selv og det ufødte lille livet som vokser inni en. Koselig gravidmage som man kunne stryke på. Det å aldri være alene.

Heldigvis husker man enkelte ting bedre enn andre i etterkant.. Ellers hadde det vel ikke vært mange barn i verden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...