Gå til innhold

Et alternativt bilbelte for gravide? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et bilbelte for gravide for å beskytte den lille, men nå er jeg litt i villrede.

I hvert fall - på bildene ser det ut som om det skal gå en stropp fra det vanlige bilbeltet mellom beina. Problemet mitt er at jeg som regel går i skjørt, og selv om det sikkert er festlig for mine medpassasjerer synes ikke jeg det er spesielt sjarmerende å måtte dra skjørtet opp til navlen for å feste beltet!

Sikkert en urgammel problemstilling, men vet noen om en alternativ design som også fungerer? Eller har jeg misforstått hele konseptet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger ut en link her fra trygg trafikk:

www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

noen mener det er bare salgstriks for å få oss gravide til å bruke penger

andre mener at om det skulle være en bitteliten sjangs for at det kunne hjelpe så er jeg sikker på at jeg har gjort alt og at dette med komfort er viktig

Personlig tenkte jeg å kjøpe det etterhvert, samtidig som det er viktig for meg å formidle at markedsføringen av belte kan gi en flask trygghet.

Skrevet

hele linken fikk i plass, prøver en gang til:

www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/

trykk så på "hele saken"

Skrevet

Det er nok sånn det fungerer ja... Men hvis det er for å beskytte den lille er det visst bare å la vær.... Trygg trafikk mener at det ikke har noe annet for seg enn at det er mer komfortabelt for mor.

Jeg brukte det under min første graviditet, men har foreløpig ikke brukt det denne gang... Synes det er litt klundrete...

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Føler meg klokere nå, tror kanskje jeg skal revurdere denne investeringen. For komforten sin del har det i hvert fall ingenting å si for min del, som skjørt/kjolebruker - nesten tvert imot!

Når det er sagt, sjokkerende at produsenter promoterer produktene sine som sikkerhetsfremmende!

Skrevet

det skal være ett sånn belte som er mer praktisk for di som går i skjørt.

så det hos jordmoren min.

Skrevet

Skal til jordmor om et par uker, kan jo spørre der også. Takk skal du ha :-)

Skrevet

jeg var egentlig litt imot dette be safe bilbelte fordi jeg mente det var ett produkt som ga falsk trygghet og en unødvendig utgift..

Men fikk dette av min arbeidskolega, å har derfor begynt og bruke det, er KJEMPEFORNØYD fordi jeg syns ikke beltet ligger sånn i veien lenger, litt klundrete og feste det de første gangene men så kommer du inn i det.

Så det er vel opp til hver enkelt om de vil bruke eller ikke, men jeg er hvertfall fornøyd og bruker mitt hele tiden. Men i skjørt er det vanskelig og bruke det synes jeg..

Skrevet

Jeg brukte det i første graviditet. Har lest at det ikke er vits å ha det, men det letter på trykket på blæra og vi kunne kjøer på tur uten at jeg måtte tisse hvert 30. minutt....

Skrevet

jeg bruker det for tredje gang, trodde det skulle være en sikkerhet, men nå har jeg lest at det ikke beskytter barnet ved en kollisjon likevel.

Men jeg bruker det likevel, fordi det er veldig behagelig å få beltet vekk fra magen. Litt mer vanskelig når jeg bruker skjørt eller lang tunika, så av og til dropper jeg det....

Skrevet

haha jeg bruker det beltet ...og du har rett ...litt problem med skjørt ....

*ler*

dessuten presser det på blæra ..så du må tisse ofte ..kjennes sånn ut hvertfallhehe

Skrevet

Hei

Jeg bruker BeSafe beltet og er kjempefornøyd.

Jeg fatter ikke at dere kan kalle det salgstriks, da det er flere rapporter som viser at belteføring redder liv og da skjønner jeg ikke at dere tar sjansen på å ikke bruke dette!

Angående skjørt tror jeg ikke dette er noen lett løsning (med unntak av skrukkete skjørt og bein som vises), men jeg hadde i hvert fall ikke tatt sjansen på å kjøre uten belteføring!

Skrevet

hei ny mor...

hvor kan jeg lese disse rapportene da?

Er ikke trygg trafikk troverdig, jenter?

har vert i en bil ulykke for ca en uke siden og når jeg kom på legevakten eller gyn på sykehuset var det ingen av legene som spurte om jeg hadde hatt be safe belte. haddde de ikke spurt hvis det var avgjørende? de nevnte det ikke en gang.

nå ligger vanlig bilbelte under magen min og er ikke i veien for meg hvertfall..

kan godt skaffe meg et slikt belte jeg men ikke hvis jeg ikke trenger det...

Skrevet

Jeg klarer ikke balansere bilbelte midt på magen om jeg prøver en gang. Når jeg tar på vanlig bilbelte, sklir det ned under magen uansett, så jeg har ikke giddet å kjøpe bilbelte for gravide. Jeg sjekket også trygg trafikk, og stoler på de.

Det er blitt så mange "må ha" for gravide og babyer, at jeg har fått motreaksjon...og jeg har ikke sett en faktisk dokumentasjon som ikke kommer fra selger, som sier at det er tryggere med bilbelte. Inntill da, ser jeg ikke poenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...