Gjest Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 ligger somregel i ro på sofaen pga jeg er så mye kvalm, men bare jeg skal henge opp tøy må jeg legge meg på senga i fem min (tar tre pauser) for jeg får så utrolig høy puls selvom jeg tar det med ro. begynner å kaldsvette også.. legger meg på senga til det har gitt seg så fortsetter jeg.. passer på å drikke masse vann hver dag. noen flere som opplever det samme?? er 11+5 på vei
Sonata08 Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Ja jeg har også hatt det slik. Har tidligere alltid hatt lav hvilepuls og vært i normal god form. Da jeg ble gravid første gang fikk jeg høyere puls, med hvilepuls på ca 80. Har også hatt perioder med litt ustabil rytme :-( Pulsen har aldri komt helt ned der den var selv om jeg ikke har noen sykdommer som høyt stoffskifte ol. Har hørt at mange får høyere puls når de er gravide og at de aller fleste lander på normalen igjen etter fødselen. Ville nevnt det for legen for sikkerhets skyld.
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Fikk beskjed om at man får hjertebank/høyere puls pga at som gravid så øker blodvolumet i kroppen. Sist svangerskap var je mye plaget av det. På natta så måtte je sitte å sove i perioder fordi je ble andpusten og tungt å puste når je lå. Pulsen kunne være over 100 innimellom og brukte godt over en time noen kvelder før det roa seg litt og je fekk sova. Det var veldig plagsomt og det føltes som kropen bare rista for hver pulsering som gikk gjennom kroppen. Øya lea på seg av seg selv i takt med pulsen, og sammen med litt kvalme og hodepine så var det jævlig. Men det er jo ufarlig for det trenger itte ha sammenheng med blodtrykket. det var normalt. Nå kom det tidlig dette svangerskapet men itte så ille. Det er ite lagsomt i den grad som sist. Blir nok fort andpusten og kjenner pulsen pulserer godt, men går greit:)
Veslesnuppa Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Huff,sliter med høy puls jeg også Er så ubehagelig og jeg blir stresset og redd..... Så er det akkurat som om hjertet slår et par doble slag.Og det så vemmelig,så da blir jeg enda mer redd!!!!! Har tatt tabletter mot hjertebank før jeg ble gravid,men må slutte med dem for er visst ikke bra for fosteret...... Er det ikke noe vi kan ta som hjelper??????!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå