Gå til innhold

Visste dere dette om legitimasjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På posten er ikke den gamle typen førerkort godkjent som id. Den er godkjent som fører kort da....

Et id kort må ikke være mer enn 10 år gammelt. Det vil si at om førerkortet (selv om det er ny type) eller bankkortet er over 10 år - så er det ikke gyldig.

Et paradoks er jo at selv om jeg får nytt visakort med jevne mellomrom, bruker banken det bildet de har liggende av meg. Det er kjempeammelt, men altså blir det kortet da godkjent som leg.

Så mye styr for å få ut en pakke på posten :-( Har sambo sitt visakort, og trodde alt var ok med mitt førerkort jeg da. Riktignok gammel type, men dog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooog, selv om jeg har nyere kredittkort MED bilde og signatur, er ikke dette gyldig heller. Det mangler nemlig personnummeret.

Skrevet

Dytt.

Er det kun mitt postkontor som er så j sært og vanskelig - eller er dette virkelig regler man pleier å håndheve ?

Skrevet

jeg har aldri vist leg for å hente pakke, og gjør ikke det på jobben heller (vi har pakkeutlevering der jeg jobber)... Men førerkort generelt er ikke godtatt som id - hvertfall har jeg fått beskjed om en gang på peppes

Skrevet

om ditt postkontor er sært og vanskelig vet jeg ikke, men mitt postkontor har aldri hengt seg opp i slikt. har til og med fått ut penger uten legg, så lenge jeg har hatt med bankkontonr.

Skrevet

Har ikke opplevd det nei, har du kansje et veldig spesielt postkontor?!

Noen liker jo aa vaere vanskelige.

Skrevet

Ja, det rare er at det ikke er en spesiell som er sånn. Alle sammen !

De kommenterer også når man skal sende pakker. Jeg har kjøpt tjukt gråpapir og pakket inn og tapet kjempegodt. Men neida, tapen skal være RUNDT hele pakken for at det skal være ok. Papiret kan jo ramle av.

Herregud, lurer litt på hva de egentlig gjør med de pakkene jeg.....De fleste sender jeg som brev også, og da går jo posten i sekker.

De mener det sikkert godt, men likevel.

Skrevet

mulig posten er sære, men ja visste at gamle førerkort ikke var godkjent ID.

Om du ikke har vanlig bankkort som er ID, som feks skandiabanken, kan de utstede et legitimasjonskort til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...