Gå til innhold

Min innsats til avlivning av alenemødre-myter

Anbefalte innlegg

Skrevet

(NB...kopiert fra et annent nettsamfund men veldig bra skrevet ...)

Man blir ikke rik av overgangsstønd, som man også kun har i 3-5 år. Ikke resten av livet.

Og de usle tusenlappene far betaler.. Ja de gjør oss ikke rike dem heller.

Nå har d seg slik at i de fleste sammlivs brudd der d er barn involvert er vonde, man har sakt ting man angrer på, noen har gjort ting dem angrer på.

Man må se mammans side av saken også, hun og barnet trenger rammer, kan ikke ha en pappa som dukker opp når han ønsker. D skal være en strukturert avtale. En samværs avtale. Og så lenge far ikke er rusmissbruker, voldelig eller har en dom på seg som tilsier at han ikke har noe med barn å gjøre, ja så har han rett på samvær. D nytter da ikke å sippe over at han ikke får se ungen sin mens han drikker øl med kamerater. Han må forlange samvær og vise seg verdig.

Og om han da har drete seg ut i noen år, ikke holdt avtaler, kansje drukket en del osv.. Ja så må han bevise for mor at han har tatt seg sammen. D er ikke snakk om at mor skal vise han at hun stoler på han, for d gjør hun ikke, han har fått kjangser og missbrukt dem før. Nå må han jobbe for å få opparbeidet tillit igjen.

Som min x mann sa til meg i går - Du har blitt mye enklere å ha med å gjøre i d siste Kine. Og ja jeg har d, fordi nå stoler jeg på at Henrik har d godt når han er hos far sin, jeg stoler på at han henter han i bhg. når han sier han skal d.

Mange tror kansje alle alenemødre er vansklige biches som får for mye penger, og d skal jeg fortelle dere at er en forferdelig dårlig myte. De fleste alenemødre jobber eller går på skole for å få jobb, i tilleg så har dem ungene sine på hel tid, og oppdrar dem alene. Tror du at d er en enkel jobb? D kan ikke sammenlignes med å være helge pappa.

Noen snakker som de har vet når de breser seg om at alenemødre er penge griske, rike og lager et helvete for far, og jeg kjenner jeg blir provosert. For her er d jeg som har stått opp vær eneste dag, fått mat i han og kledd han, fått han i bhg. så meg på skolen, så hente han igjen og hjem, mating, koser og herjer med han i 4 timer, så mat og legging igjen. Så sitter jeg her og kokelurer.. Trur dere jeg har et berikende sosial liv etter kl. 4? Nei fordi jeg er hjemme med barn.

Den holdningen om at alle eller fleste parten av alenemødre sitter hjemme, røyker og ser på tv kan dere begrave. For d er et FÅ TALL av alene foreldre som har tid til slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sant, så sant :)

Skrevet

SIGNERER:) Bra skrevet:) Hadde enda mannfolka og alle de andre som tror livet er fett som aleneforelder skjønt det. De skulle fått prøvd det selv..

(x¨n min kalte meg for kappitalist når vi satt på fam.vern kontoret en gang, for han mente jeg var det nå som jeg var alenemor og han betalte bidrag,og jeg fikk os.Lo godt terapeuten der da gitt)

Skrevet

Bra skrevet, men jeg hater å lese "d" istedenfor "det" ;o)

Skrevet

Kjempebra! :)

Skrevet

Poenget i teksten er meget godt, om ikke annet...

Skrevet

Selv vært alene i 6år...i prioder gikk jeg både på kurs, skole og jobba samtidig...kun ei kort periode var jeg hjemme pga at dette gjorde meg til slutt syk og utbrent...og følgene sliter jeg enda med den dag i dag..og desvere er ikke jeg eneste alenemora som har brent lyset i begge ender. Kjenner fler. Stått på og til slutt regelrett stupt pga kampen for å få de forbanna endene til å møtes.

Nå er jeg ikke alene, og jeg håper jeg aldri vil komme i den situasjonen igjen heller. Legger til at jeg kun fikk bidrags forskudd og ikke hadde noen far som stilte opp.. Så jeg hadde ikke fri anna hver helg og en dag i uka, ferier slik som de fleste har...første tre åra hadde jeg vel barnfri natta over 3 ganger.

Skrevet

Jeg bøyer meg dyyypt i støvet for alenemødre. Fader asså. Var alene 5 dager med snuppa. Sliten som en vaskefille etterpå.........

Respect.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...