Gå til innhold

Ang skatteoppgjøret..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått inn på altinn.no, og ser at skatteoppgjøret mitt er som det var på selvangivelsen.. Selv om at vi har gjort endringer. Har ført opp felles barn og felles gjeld. Men nå ser det ut at all gjeld står på meg fremdeles. Vil dette bli endret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan alle se nå eller bare de som fått melding?

Skrevet

Hva mener du skulle vært forandret?

Dere får ikke noe trekk for barn før det går i barnehage og dere har utgifter der. Selv om dere fører opp felles gjeld på dere begge(deler gjelden) får dere ikke mere i trekk enn da den kun sto på den ene.

 

 

 

Skrevet

Skulle foresten skrive at hos oss er det jeg som er hovedlånetaker og når jeg er blitt trekt for det jeg kan blir resten av negativ formue(gjeld) overført til mannen og han får de trekk han kan få.

Har dere sjekket nederst på hans side?

Skrevet

Selvom man har felles gjeld blir alltid all gjelden ført opp på en person, men man kan selv overføre litt, halvparten eller alt over på den andre. Hva som vil lønne seg varierer etter hva dere har av lønn og formue. Hos oss lønte det seg at vi førte det meste av lån over på samboeren min fordi han har høyest lønn og toppskatt.

 

Hvis dere kun har ført opp at dere har felles barn og felles gjeld og ikke flyttet over noe gjeld selv, så vil all gjeld stå på deg fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...