3smånå Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hei. Når begynte dere å bruke smokk til babyen deres? Medførte dette problemer i forhold til amming og sugeteknikk? Babyen min er nå 1 uke, og jeg klarer ikke å bestemme meg om hun skal begynne med smokk eller ikke allerede nå. Har foreløpig ikke problemer med at hun ikke sover på nettene, og ammingen fungerer veldig greit.
Gjest mphs Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Om hun bare er 1 uke er det nok for tidlig i forhold til at du enda ikke har fått opp melkemengden og fått den regulert. Vi begynte med smokk til første da hun var 5 uker for hun hadde kolikk og stort sugebehov. Jenta vi har fått nå er litt over 10 uker og har ikke begynt med smokk. Håper vi slipper å bruke det til henne.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Vi begynte når Jonas var bare 10 dager, da hadde han hengt i puppen- uten å spise bare suge leeeeeenge... De sier vel at ammingen skal være vel etablert, og det hadde vi ikke de store problemene med. Og han tok smokken veldig fint, og godt var det.... Er bare å velge om du vil- jeg er glad jeg gjorde det.
2hærligegutter Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg begynte andre natta, da hadde han hengt i puppen hele tida, orket ikke mer, var så sår. Har ikke hatt noe problem med sugeteknikk ell. melkemengde.
kari kari kari Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Det er vel ingen vits å gi smokk om ikke det er noe behov for ekstra trøst? Du bør iallefall vente til babyen blir eldre og ammingen er vel etablert, som de andre her sier. Jenta vår er snart fire måneder og bruker ikke smokk. Det er ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå