Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Skjer masse nede i Asia disse årene. Jordskjelv, Tsunami, ja, you name it. Hva tror dere blir det neste? Tror dere Asia kommer til å forsvinne etterhvert? Eller tror dere dette er, som mange sier, en slags "greie" gud eller jorden gjør for å bli kvitt mennesker, siden vi gradvis øker i antall?
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Hmm... har i grunnen ikke tenkt så mye på det:) Men kan jo godt hende at vi får noen episodermed naturkatastrofer igjen.. Men tror ikke dte er Gud som skal rense jorden.. Men kunne godt hatt sendt noe av det regenet som daler ned i Stavanger i dag. til Afrika.. de hadde sikkert trengt det..
KaMa Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Jøss, det var da en underlig måte å forklare det på.. Jeg tror nok ikke Gud har noe særlig med klimaendringene å gjøre. Jeg tror det er naivt å tro at det ikke får konsekvenser slik vi har drevet rovdrift på alt av ressurser og energi, forurenset og skapt ubalanse.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Ser en på hele jordens historie, så ser en at det virkelig har vært svingninger i klimaet:) Tror det er naturlig utvikling og svingning. Husk at det har vært mye mer "ekstremvær" tidligere. Bare tenk på istidene. Og at det har vært tropeskoger på våre breddegrader. Det er ikke nok å se på endringer i den lille tidsepoken vi er i nå, mener jeg. 30-40 år er smuler i den store sammenhengen. Greit vi har biler, fabrikker osv, men faktisk er dyr også veldig store "syndere" i den sammenhengen; metangassutslipp i tarmgassene deres. Sykdom og slike naturkatastrofer som tsunamier er ikke noen straff, hvem tenker virkelig slik i dag? Lurer du virkelig på det, HI?
KaMa Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Men den behandlingen kloden vår har fått de siste 100 årene har den aldri opplevd før.. Joa, jeg er med på at det har vært ekstremvær tideligere, men jeg tror definitivt at mye av forandringene skyldes oss mennesker.
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Tror neppe Gud har begynt å sakte men sikkert rense bort mennesker fra jorden, særskilt med utgangspunkt i Asia, for så å forflytte seg videre, nei. Hehe. Men jeg tror at naturkatastrofene har sine naturlige årsaker, samtidig som de blir sterkt preget av all skaden vi påfører jordkloden vår.
Northernlights Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Vi ødelegger jorda vår helt alene. Menneskene klarer det meste helt av seg selv.Uten at vi tenker over det, går den stadig i oppløsning....Grådighet og fråtsing har mye av skylda. Egoismen er stor.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Hvis en leser i bibelen,så er faktisk disse hendelsen beskrevet der. Det er ikke snakk om å rense jorden,men det er et forvarsel på at de sister tider er kommet. Hvor lenge de siste tider er,er det ingen som vet,det kan være 100 år,det kan være 1000 år og det kan være 10000 år. Jeg tror ikke at jorden går under,før Gud vil det,uansett hvordan vi behandler jorden vår. En annen ting,er det jo viktig at vi tar vare på jorden,slik at vi har det best mulig,mens vi har den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå