Bic&Bac Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Fant det ut i dag Men husker ikke hvordan det var igjen, hva man bør unngå som gravid.. kan noen hjelpe meg? (alkohol og tobakk vet jeg da) Når bør man begynne å bruke besafe gravid belte?
Randis Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Gratulerer! Bruk belte når det begynner å bli ubehagelig eller når livmoren kommer over skambenet. Ta folat, unngå spekemat og mykoster. Dvs upastaurisert melk. Kjøtt som ikke er gjennomstekt. Tunfisk og krabbekjøtt som ikke er hvitt og ørret fra visse områder. Du finner sikkert mye lurt på nettet. Lykke til.
togutter-08og10 Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Gå inn på matportalen.no og les gravideråd der ang mat. Trygg trafikk har hatt flere undersøkelser om slik sele og kommet frem til at de ikke er sikrere med en slik sele, men at den øker komforten. Jeg er i 36 uke og kjører bil hver dag, tar bare vanlig belte nedenfor magen, går så fint så. Det er også viktig å få i seg nok kalsium (3 melkeprodukter hver dag) og magnesium (banan inneholder dette) for å få god benbygning for den lille. Lykke til.
mamarama og lille banan Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 det er veldig viktig å ta folat, spesielt det første trimesteret. pass også på å få i deg omega 3. anbefaler pillene "gravid" fra nycomed, disse inneholder anbefalt mengde folat og multivitaminer hold deg spesielt unna tobakk, alkohol, ubehandlet kjøtt og upasteurisert melk/ost. jeg spiser spekemat, men fryser det i noen dager først, men det er opp til deg om du mener det er trygt å spise husk at salami også er spekemat. unngå å få i deg for mye koffein, ikke mer enn 1-2 kopper kaffe per dag, ELLER 3-4 kopper te. Cola inneholder også koffein. Hvis du trenger å bruke smertestillende mot hodepine el. l. må du ikke bruke ibux eller reseptbelagte medikamenter uten å rådføre med lege. paracet og pinex er ikke farlig for fosteret, så det kan du trygt bruke innenfor anbefalte doseringer. ellers kan du kikke på http://matportalen.no/Emner/Gravide for mer anbefalninger. og du; gratulerer så mye! du har en spennende tid foran deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå