Gå til innhold

Trenger råd - snart 15 mnd og sutrete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en gutt på snart 15 mnd som har forandret seg litt de siste par ukene. Han har fått et temprament som jeg ikke har sett før. Bra er jo det - fordi han utvikler sin personlighet - og han er jo ikke sinna sinna, men dersom jeg tar vekk noe han ønsker å holde på med blir han sinna - eller når han er sliten tåler han ikke så mye.

Dette skjer spesielt om morgenen. Til nå har jeg hentet han inn i sengen når han våkner kl 05:30 - så har han fått en flaske med melk og så har vi ligget og kost litt. Nå når melken er slutt høres han ut som en stukken gris. Når jeg også setter han i grinden sin når jeg skal dusje, blir han sur for det også. Masse slike småting han reagerer på. Helst kunne han vel tenke seg å sitte på armen hele dagen :)

På ettermiddagen når vi har hentet han hos dagmamama er det akkurat som han skal protestere på noe når han kommer hjem. Hvis jeg spør om en feil ting så kan han plutselig legge seg ned å gråte. Virker som han er kommet i en litt tidlig trassalder -men tenkte kanskje dette var litt tidlig!

Er det flere som opplever det slik?

Han får mye tenner nå - jeksler nede etc. Kan det ha noe med det å gjøre eller er det en naturlig utvikling.

Noen ganger vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre fordi jeg ikke forstår hva han egentlig er ute etter. Vi gir han masse kjærlighet, lek og oppfølging så jeg tror ikke han mangler noe. Men jeg blir jo fortvilet over denne sutringen. Det er jo ikke så mange timene om dagen jeg ser han og da synes jeg det er godt at vi har det fint i sammen, ikke at det blir slik det er nå. Forandrer det seg?

Ellers spiser han jo bra og er en snill og god gutt som virker happy. Bortsett stukken gris utbruddene i det siste ;)

Hilsen

Førstegangsmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er en del av utviklingen. Gutten vår er på omtrent samme alder og er likedan.

Blir pottesur når han ikke får lov til noe. På stellebordet er han et mareritt. I tillegg er han sutrete omtrent fra han kommer hjem fra barnehage til han legger seg. Da er han rett og slett kjempesliten.

Det går nok over.

Samtidig som de vil teste oss mødre mer og mer fremover.

Skrevet

Dette høres veldig kjent ut, ja....hehe.

Har ingen gode råd, dessverre - men en trøsteklapp på skulderen skal du få! Klem

Skrevet

Hehe stukken gris-utbrudd, den var god ;-)

Det høres kjent ut, tror det er helt vanlig. Førstegangs her også, så stort mer vet jeg ikke, men vi har det i fullt monn her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...