Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her inne om at en ikke skulle bade før slimproppen var løsnet.. Hva er en slimpropp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme, og på når den pleier å dette ut?

Skrevet

hei!

slimproppen er seigt slim som legger seg forran mormunnsåpningen som en "propp" ganske tidlig i graviditeten.

Den er der for ¨å beskytte, slik at bakterier ikke kan trenge opp og inn i livmoren.

Slimproppen kan løsne uker eller dager før fødselen, og vil da komme ut som seig slim, gjerne litt blodtilblandet.

Noen tror fødselen er i gang når slimproppen går, men dette trenger nødvendigvis ikke stemme... som jeg sa, den kan "gå" uker før fødselen.

Hos andre igjen kan den løsne under selve fødselen, og mange merker ikke noe til den i det hele tatt.

Man kan trygt bade når man er gravid:)

lykke til videre begge to:)

Skrevet

Det er motsatt :)

Man kan bade så lenge slimproppen ikke er løsnet :)

Den kan løsne flere ganger i løpet av svangerskapet, da dannes det en ny, men det mest vanlige er at den løsner fra ca noen uker før fødsel - frem til fødsel. Det er i denne perioden man ikke skal bade. Og noen "mister" den ikke i det hele tatt :)

Skrevet

har aldri hørt om at det er farlig for gravide å bade.

dersom du er frisk og har et normalt svangerskap så er det ingenting i veien for å bade i sjøen eller ta seg et deilig bad hjemme i badekaret.

pass selvfølgelig på at vannet ikke er så altfor varmt, så du og bebisen ikke blir overopphetet.

det er faktisk anbefalt at gravide tar seg en dukkert ofte når de er ute i sola om sommeren, dette for å forhindre overoppheting. :)

god sommer:)

Skrevet

Du skal ikke bade etter at slimproppen er løsnet da denne som beskrevet på tidligere innlegg beskytter mot bakterier etc.Jeg mistet min slimpropp 5 dager før fødsel.Ingen tvil om hva det var nei!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...