Gå til innhold

Vannkopper eller myggstikk? *litt forvirret*

Anbefalte innlegg

Skrevet

sto opp i dag, og merket at guttungen på snart 3 år har fått mange prikker i ansiktet. tror jeg telte ti stykker. det ligner veldig på myggstikk, men det er ingen vindu oppe på rommet hans om natten. han kan kanskje fått det i barnehagen uten at jeg har merket det, for de fleste var skjult av håret hans altså i panna.

men han er frisk og fin i formen, ikke noe feber, men har de siste dagene vært utrolig sinna og trassig da...

har ingen ide om det er myggstikk eller om det kanvære vannkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde vært VELDIG fint om noen som har hatt vannkopper på ungene sine kan komme med noen innspill....

Skrevet

Ville vell trodd det var vannkopper da de er ganske like stikk. Sjelden man får 10 stikk i ansiktet??

Vi merket ca 6 stk på magen til snuppa, i løpet av dagen var det plutselig 20 stk spredd over alt, mange i hårfestet og etter ett døgn var de OVERALT!

Hun hadde ikke feber før dag 2-3, formen var fin ellers. Gå til innkjøp av hvitvask og bakepulver. Er det vannkopper bader hun i badkar/balje med ca 2ss bakepulver, tørker han og tar på hvivask. Tørker ut prikkene raskt og effektivt.

Kan være greit å ha noe paracet mot feberen. God bedring!

Skrevet

Var på helsestasjonen i går, for min gutt på 5mnd har også prikker i ansiktet og en på armen. Mest trolig vannkopper sa hun. Hvis det er det skal det bli skorpe på dem, og hvis det blir puss/verkeliknende i dem er det brennkopper. Rødfargen har blitt litt svakere nå, og venter for å se om det blir skorpe.

Noen som vet hvor lang tid det tar før skorpen kommer?

Hvis det er brennkopper må du kontakte lege!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...