Gå til innhold

Endelig sover han om natta, men ikke om dagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han våkner endelig bare et par ganger om natta for smokk. Morgenen er fortsatt kl 05, men men

MEN da sover han max 2x30 min på dagtid. Er dette OK så lenge han er glad og fornøyd?? 8 måneder forresten. Utrolig, han sover bare 10 timer i døgnet :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, dette med søvn er det jeg har bekymret meg mest for med jenta vår. Hun er 7,5 mnd og har vært vanskelig å få til å sove noe særlig på dagen hele tiden. Dette har faktisk endret seg først nå. Hun har i perioder sovet like lite som gutten din og jeg har vært superstressa, men hun har vært opplagt og glad.

Det er kanskje en stakkars trøst at babyer sover forskjellig og vi har fått 2 våkne barn :-)

Men uansett, som du sikkert har merket selv så går alt i faser. Det har det iallefall gjort her. I perioder har hun kun sovet 30 min eller 1 time i løpet av dagen...... det endrer seg iallefall hele tiden her.

Skrevet

Ja, han sov opptil 2,5 t til sammen på dagtid i en periode, men da var han våken store deler av natta, og gjerne klar for ny dag kl 03-04 :-(

Men han har alltid sovet veldig lite. Forrige sov og sov, og jeg husker jeg gikk og ventet på at hun skulle våkne :-D Fortsatt kan hun sove til kl 11, så jeg pleier å vekke henne kl 09...

Men det er vel ingen vits å håpe på at det blir bedre da? Da er det jo tross alt bedre at han sover om natta enn på dagen (for min del ihvertfall, men er det det for han?)

Sikkert tullete å henge seg sånn oppi dette med søvn, men er jo fordi man blir så sliten selv! Drømmer om flere timers sammenhengende søvn :-D

Skrevet

Enig! Jeg og drømmer om den dagen jeg kan sove til jeg er uthvilt. Sukk!

Jeg har lest en del om dette med babyer og søvn, samt pratet med helsesøster fordi jeg har vært urolig for at det kan være "skadelig" med så lite søvn, men har bare blitt beroliget med at sånn er hun bare og det er ikke farlig.

Skulle gjerne hatt en sovebaby slik at jeg kunne fått hvilt meg litt mer, men jeg trøster meg med at når hun er så mye våken så får hun et "forsprang" på den motoriske utvikling osv enn andre babyer, he he. (Bare at det ikke stemmer i det hele tatt, hun er en helt normalt utviklet baby - verken treg eller tidlig i utviklingen... :-)

Skrevet

He he :-) Men det er godt å høre at det er flere og at det ikke er "skadelig", så takk for det!! Så får jeg bare finne andre måter å få søvn på da. (Som f.eks. klare å vekke den dovne gubben slik at han kan stå opp kl 05 med lysvåken baby!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...