:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 jeg kan bitte litt. så kanskje vi har flaks?
* 5 om dagen * Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2008 bra....skal vi se her.... holder på med eksamen, og står litt fast. OPPGAVEN LYDER SÅ HER : den 31.12 ble aksjeporteføljen verdsatt slik: Kortsiktige aksjer : 500 Langsiktige aksjer : 120. Foreta nødvendig korreksjon i regnskapet. så da spør jeg: hvordan skal dette føres i debet / kredit ?????
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 kommer jo an på såmangt... Har du litt mer info? Er aksjene børsnoterte eller ikke? dvs skal over/underskudd regnes fra nåverdi eller laveste verdis prinsipp etc... Har en bevegelse i resultatregnskapet positiv effekt på resultatet skal det posteres til kredit...
* 5 om dagen * Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2008 har ikke mere info. ikke børsnoterte, går jeg ut i fra. ellers så er det bare å komme med forslag....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 hehe... jeg hadde om dette og hadde eksamen for 2 uker siden. og jeg aner ikke... hehe.. alt er som blåst bort. beklager... hehe
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 da går jeg ut fra at nåverdi er det du skal bruke... Ingen opplysninger om hva aksjene var verdt tidligere i året? Pos effekt på resultat = kredit Neg effekt på resultat = debet...
* 5 om dagen * Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2008 hmmm... skal de 2 summene slåes i sammen? er jo kortsiktig og langsiktig, så ville ikke tro de skulle det men. Har flere kontogrupper de kan føres i, feks 1300/aksjer. 1820/aksjer.8080/verdiøkning aksjer. mulig det er noen andre også som kan benyttes. dette skal føres i et moment, når det da er bokført så skal det legges ut i høyre side på resultat /balanse
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 om det er momenter så har du fått oppgitt sluttsummen av aksjene. da er det bare og postere debit/kredit slik at sluttsummen blir som det står i oppgaven.
* 5 om dagen * Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2008 har ikke noe sluttsum av aksjene. de setter jeg ut selv fra postene i de forskjellige momentene. uff,er håpløst asså....gir opp jeg tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå