Gå til innhold

Hva mener dere med .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at barna finner søvnen selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine jenter har funnet sin egen døynrytme. Om det var det du mente. Tvinger de ikke til noe ,men har noen rutiner. Har vært heldig har 2 som koser seg i senga og føler seg trygge. Begge har sovet hele natta fra de var 2 måneder. Aldri vugget de eller samsovet. Ikke leser vi eventyr eller leker i senga. Når det er natta er det inn på rommet av med lyset og en suss. Har funket fint på disse men man vet jo aldri om man får 1 til =0)

Skrevet

Det er vel at de ikke blir bysset i søvn eller puppet i søvn..?

Skrevet

At du kan legge de i senge mens de enda er våkne og at de da klarer å sovne selv.

Skrevet

Jeg mener at det er at de legger seg når de er våkne og at mor eller far (eller begge) ikke står ved vogna, vogga, senga etc til de har sovnet:)

Her har det i alle fall fungert veldig bra. (Vet at dette ikke er like enkelt for alle). Begge jentene våre er blitt lagt våkne i senga etc fra de var omtrent nyfødte. Vi har sunget en sang, sagt god natt og så gått ut av rommet. Begge har sovnet stort sett med en gang. Noen ganger hører vi at de ligger og pludrer/snakker litt med seg selv før de sovner, men det har aldri vært noen skrikerunder.

Noen ganger har de ikke slått seg helt til ro. Da har vi gått inn igjen etter en liten stund, kanskje strøket dem litt over ryggen, sagt god natt igjen og gått ut. Vi har aldri sått ved senga eller inne på rommet helt til de har sovnet.

Mens jeg ammet ble de heller ikke lagt sovende fra puppen og over i vogn, segn etc. Prøvde så langt det gikk at de ikke fikk sovne ved puppen. Vanskelig når de er nyfødte, men stort sett våknet de litt til når vi skulle flytte dem uansett:)

Skrevet

Åja :) Her kan jeg bare drømme om at ho sover hele natta! ho er 4 måneder og våkner 4-5 ganger i løpet av natta! Legger seg klokka 10, og står opp klokka 6.

Skrevet

Jenta mi finner søvnen selv på dagtid, men på kveldstid får ho mat til ho er veeeldig trøtt (gir det siste måltidet rett før ho legger seg) , og legger ho i senga og dytter i proppen (les smukken) , så ligger ho og smatter litt på den, så sovner ho ,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...