Sota Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er lesbisk jente som har fått barn med en homofil mann og får utvidet barnetrygd siden jeg er alene om den daglige omsorgen. Nå venter vi et barn til og jeg lurer på om jeg må søke om barnetrygd til dette barnet? Jeg har jo kun rett på en barnetrygd mer enn antall barn jeg har så denne gangen skal jeg jo bare ha "vanlig" barnetrygd. Noen som vet om denne kommer automatisk?
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Vanlig barnetrygd kommer automatisk, men du må søke om utvidet.
Sota Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2008 Takk Siden jeg har utvidet på førstemann kan jeg jo satse på at det kommer vanlig automatisk på nestemann da.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 vil bare si at jeg syns du er en tøffing :-) hvordan gjorde dere det? lagde dere kontrakt på forhånd om hva samværet skulle være og en opptrapping mot dette? (om jeg kan få spørre?) har ting fungert fint mellom deg og barnefar?
Sota Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2008 Bare å spørre Vi hadde en avtale på forhånd om hvordan samværet skulle være og gutten vår bodde hjemme hos meg til han fylte 1 år. Etter det trappet vi opp samværet gradevis og nå er han der en dag i uka + annenhver helg ( og i ferier ). Samarbeidet fungerer kjempebra ( barnefaren er en kjernekar ) og både min og hans famile er også godt inne i bildet. Tror ikke sønnen min kunne ha vært heldigere med familien sin og han har en masse mennesker som er glad i seg
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 så fantastisk :-) koslig og høre at noen får ting til og funke :-)
Sota Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2008 Vi er jo i en litt anderledes stilling enn de som har vært sammen for så å gå fra hverandre for hos oss har det jo aldri vært følelser inne i bildet. Tror det er en stor fordel når man skal sammarbeide.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 ja det er jeg helt enig i! også hadde dere en avtalle på forhånd, så dere viste jo i større grad hva dere gikk til. men uansett så er det flott at dere får det til! for barn bringer med seg følelser. og et nytt syn på mye. uansett så står det respekt av og ha 2 barn alene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå