Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så dårlig den siste uken.... fryktelig slapp og svimmel. Blir helt utmattet og må legge meg rett ned. (ligget to dager og måtte legge meg etter frokost i dag)

Tenker at jeg har presset meg forhardt de siste to ukene og derfor trenger å hente meg inn igjen.

Men så ligger tankene i bakhodet at tenk om det er blodtrykket som har endret seg eller tegn på svangerskapsdiabetes eller noe? At jeg burde tatt kontakt med lege/ jordmor. Men saken er den at jeg er så utmattet at jeg ikke er i stand til å komme meg noe sted og i det minste å sitte på ett venterom.

Da må det jo være bedre at jeg tar det med ro, for å ikke gjøre større skade.

Tross alt kjenner jeg veldig bra med bevegelse hos bebisen og fornuften min forteller meg at når bebisen er aktiv så lider den ikke.

 

Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring å forhør deg med legen din. Han vet nok hva som er best! Er ikke unormalt med perioder hvor man er utslitt selv i 2.trimester, spesielt hvis man presser seg selv. Har selv opplevd det.

 

Symptomer på svangerskapsforgiftning er jo høyt blodtrykk, kvalme, feber og håvne føtter/hender. Så det at du er slapp er ikke nødvendigvis en indikator på det.

 

Men som sagt; Ring legen din å få en profesjonell rådgivning.

Skrevet

Hadde en periode i veke 24 der eg følte meg svært utmatta! Den minste bevegelse førte til tungpust, svimmel og følelsen av at eg skulle besvime. Kunne også plutselig sove heile dagen. Veldig ulikt meg fordi eg til vanleg er veldig aktiv! Var flink å skylde på at det sikkert var nattevaktene... Var på kontroll hos JM som målte Hb (blodprosent), og det viste seg at den hadde sunket ganske mykje pga jernmangel. Starta og ta jern og kom meg veldig raskt til hektene igjen!! No føler eg meg på topp igjen ;o) Så kanskje noko liknande med deg? Ville ha sjekka det i allefall... Lykke til, så må vi få høyre kossn det går med deg ;o)

Skrevet

Du kan ikke ha jernmangel da? Det er veldig vanlig å få det når man er gravid. Jeg fikk påvist dette selv, så jeg knasker jerntabletter for harde livet, men synes fortsatt jeg er ekstra trøtt/sliten for tiden ...

 

Ring til legen og be om å få sjekket hva det kan være for noe. Er nok ikke noe farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...