Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 prøver å sette opp en liste over hva jeg kan spise som ikke inneholer så mye karbo. ikke poteter og ikke brød.. Men hva spiser jeg da til frokost og middag og sånt? Og finnes det sundt "godis" ? Hva spiser dere på lørdag? Hva drikker dere?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Jeg spiser 2 grove knekkebrød (husmann) til frokost, 4 grove knekkebrød til lunsj, til middag spiser eg maaasse salat og det som er til middagen, ikke saus. Spiser meg ikke stappmett. Til mellom spiser eg 1 eple. Eg drikker ca 2-3 liter vann kvar dag. Trener ca 1 time for dagen pluss endel gåturer med hunden. Kvar Lørdag unner eg meg 2-3 småstykker med hjemmelager pizza ilag med familien, pluss 1 glass colazero, so eg er ikke helt sunn hele tiden he he, kan spise en neve popcorn også på lørdagene. Eg har gått ned tilsammen 10kg på 8-9 uker )))) Ikke går eg rundt å er trøtt,slapp og sulten heller. Prøv dette, kansje det hjelper for deg. Gå inn på slankenett.no og trim.no si side der er det mange flotte tips. Lykketil. Ja eg spiser heller ikke noe ting av brød,poteter,pasta og ris..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Er knekkebrød "lov" ? Takk for mange tips:)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 He he he, jo du kan så si.. Men eg har valgt å la det være lov for meg.. For eg liker ikke havregryn å frokoster i den dur ) Men som sagt prøv deg fram. Det funker ihvertfall på meg ) Eg la på meg 15 kg da eg sluttet å røyke for 3,5 år sia å eg følte at no var det på tide å ta opp kampen. Det er ei bok som heter "Montignac-dietten" eg bruker mange av hans metoder å det er faktisk den eneste slankekuren som har hjelpt for meg disse åra.. Lykketil ))
Loglady Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Hvis du vil ha karbofri og proteinrik frokost, er omelett et tips. Gjerne med ost og skinke.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 Hvis en slankekurer hadde virket hadde det ikke vært så mange av de... derfor virker ingen:) ALT MED MÅTE, og ikke spis mer enn du forbrenner. Det er sunn fornuft som skal til. Og som hun over her som trener hver dag, det er jo steinbra! Jeg har gått sakte men sikkert ned i vekt og var på et stabilt og fint 2 kg over drømmevekt før jeg ble gravid. Men nå har jeg ikke lagt på meg mer enn 9 kg og har 2 uker igjen. Jeg spiser litt av alt, poteter og brød også. Poteter inneholder masse sunne vitaminer, det er dumt at den skal få så mye kjeft. Og så ville jeg spist litt ekstra grønnsaker nå når det er sommer og de har så mye snop i seg:) de hjelper også til å rense kroppen for avfall fortere. Mye gratis får du derimot hvis du: lager maten fra bunnen (halvfabrikat og ferdigmat inneholder sykt mye sukker og salt), dropper noen cafe- latter i uken, og de gangene du velger å ta et kakestykke på cafe så kos deg! Ikke kast bort tid og krefter på dårlig samvittighet når du først har bestemt deg for å spise den. Lørdagssnop kan være oliven:) eller smoothie!! Mmm, jeg tror jeg må gå og kjøpe frukt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 Spiser lite karbo, men litt har jeg i meg. Til middag spiser vi mye kjøtt/fisk og da spiser jeg en liten potet og heller mer grønt. Holder meg unna skiver, spiser heller knekkebrød, vassgrøt (havregryn) Spiser mye eple, appelsin, kiwi, gulrot osv til mellomåltider, og drikker x-tra lett melk. I helgene spiser jeg litt hjemmelaget pizza (tynn bunn) og taco (med natchos til da det er stort sett det eneste usunne i taco. Drikker cola zero, men helst går det i vann.. myyye vann!! Spaserer når jeg orker (ikke så mye når jeg er gravid) men gjør heller småting som kan få opp puls litt=) Lykke til!!
babygullz <3 vilde Skrevet 14. juni 2008 #11 Skrevet 14. juni 2008 Jeg slanker meg ikke nå, det ville vært galskap, ettersom jeg er gravid. Nå koser jeg meg med det jeg har lyst på, og går heller en ekstra tur emd bikkja...godt for både kropp, sinn og sjel:) den gang jeg var slanker, spiste jeg ferskt rugbrød til frokost, 2 skiver, med magert pålegg, jeg brukte philadelphia light eller smøreost som smør(mindre fett, men mere smak;), pluss skinke og hvitost, agurk eller tomatskiver og et stort glass juice til frokost. Resten av dagen spiste jeg frukt og grønt, wasa rugsprø knekkebrød, og til middag; rundtom 200 g kjøtt( f.eks entrecote, kyllingfilet, laksefilet) wokede grønnsaker eller bakte tomater og asparges som tilbehør...og salat om d passet.Drakk mye vann og tok minimum 20 sit up daglig, samt rumpeøvelser...Var dårlig til å løpe eller gå tur da jeg slanket meg...men spiste nok for lite til å ha energi til d...rett og slett
babygullz <3 vilde Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 Det finnes sunne alternativer på godis som er sunn ja, frukt og grønnsaker skjært i biter/staver, bruk vaniljekesam som dip( til frukt) og cottage cheeze til grønnsakene, gjerne med litt urter og krydderier=)=)
babygullz <3 vilde Skrevet 14. juni 2008 #13 Skrevet 14. juni 2008 eggehviteomelett laget med soyamelk;) fyll: grønnsaker, champignon og skinke...gjerne reker hvis du liker d=)
babygullz <3 vilde Skrevet 14. juni 2008 #14 Skrevet 14. juni 2008 Du burde ikke kutte karbohydrater..kroppen din trenger sammensetningen av alle næringsstoffene for å kunne få en optimal forbrenning. Hvis du vil ha proteinrik drikke er soyamelk et alternativ...soya sjokolademelk er forresten veldig god;)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #15 Skrevet 14. juni 2008 Babygulls, stemmer det at du har hatt spiseforstyrrelser i sju år, men har blitt frisk nå? Gratulere i såfall! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #16 Skrevet 14. juni 2008 Babygullz: Takk for mange tips. Var forresten inne og så på bildene dine. du er bare dritpen.. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #17 Skrevet 14. juni 2008 Du kan spise hva du vil med måte, t.o.m karbohydrater, men det er forskjell på de raske og de trege så det er her du må være obs. det er kcal du skal se etter på matvarer når du handler pr.100gr du kan faktisk få deg ett sjokk.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #18 Skrevet 14. juni 2008 helt rett det hun over skrev. ett vanlig menneske med normal bmi skal ha 2500kcal dagen de som er overvektige alt fra 1200-1400kcal dagen. i en youhurt er det 298 go morgen, i mc donalds pomfri over 500kcal, og i 1 grandis 1200kcal, men husk spiser du ikke mer enn 5-600 dagen vil du heller ikke ta av for organene trenger hvertfall 1000 dagen for å jobbe bra.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #19 Skrevet 14. juni 2008 hvordan vet jeg hva som er trege og raske karbo?
petite fleur Skrevet 14. juni 2008 #20 Skrevet 14. juni 2008 Hvis jeg har forstått det riktig så er det langsomme karbohydrater i frukt og grønnsaker, og raske karbohydrater i pasta, ris, brød, sjokolade og sukker generelt. Så ja, alle trenger karbohydrater, men du får de i deg selv om du kutter ut potet, ris, brød osv ;-)
babygullz <3 vilde Skrevet 14. juni 2008 #21 Skrevet 14. juni 2008 du kan også gå enda lenger, som å spise grønne bananer istedenfor gule, disse inneholder mer ressistent stivelse.
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 14. juni 2008 #22 Skrevet 14. juni 2008 Babygullz: nydelige magebilder! Du har termin samme dag som prinsessen min er født:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå