Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 16 mnd som har vore et mareritt i matveien fra fødselen av,mye sprutgulp da eg ammet ,oppspying av grøt i perioder og problemer med avføringen frem til 6 mnd alder.Nå har da gått bra i en del mnder men for en uke siden fikk ho kraftig diare som nå er på 7 dagen og de siste dagene har da vore en del blod i hver bleie eg har skiftet pluss at bleiene lukter som råtten fisk, helt forferdelig. Vi har melkeallergi i familien,systera til faren. Lurer på om dette kan være et signal om at kroppen hennes ikke tåler mer melk nå? Ho har alltid drukket en del melk og yogurt er det beste ho vet. Hvordan finner eg ut om ho har melkeallergi?

har en gutt på 11 uker også som bare får mer og mer vondt i magen virker det som,han er mme unge .trodde magevondte skulle bli bedre etter som tida går men her er det motsatt,tenkte aknskje han kunne ha melkeallergi også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør ta en tur til legen med henne og få det utredet.

Ellers så kan du prøve å kutte ut melkeprodukter i kostholdet og se om det hjelper (mange tips på: utenmelk.no), men skal hun leve på melkefri diett så er det nok lurt med en tur til ernæringsfysiolog som kan hjelpe til med å tilrettelegge kostholdet. Det er i hvertfall min erfaring. Det beste er å bli henvist til en barnelege.

Datteren min fikk diagnosen med 24 timers registrering av pH verdi i mavesekken (sone i 24 timer), hun ble veldig mye bedre på riktig diett.

Hun var så liten da hun ble syk, fikk MME og pustestopp etter å ha drukket det. Men vanligvis er det jo ikke så dramatisk heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...