Ferdig Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Dette er egentlig en kommentar til hun som spurte om hvilken termin hun skulle stole på. Hun fikk mange svar om at hun skulle stole på ul-terminen. Men hva da hvis man har flrere ul-terminer? Jeg har TRE ul-terminer å forholde meg til. Riktignok er det bare fire dager mellom disse datoene, men det merkelige er at legene heller ikke blir helt enige om hvilken dato som er riktig. Er det ikke mest riktig å telle antall dager fra befruktning, for alle barn har jo ulik størrelse når de blir født, og jeg trodde de målte størrelse på ul?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Det er terminen du fikk på den ordinære ul rundt uke 18 du skal forholde deg til. På den tiden er babyene omtrent like store, så det blir mest riktig. Å regne seg tilbake til befruktningsdato, og få termin utfra det, er vanskelig, da man sjelden vet nøyaktig hvilken dag man ble befruktet, for egget kan ligge i dvale, sæd kan overleve flere dager før den befrukter egget, eggløsning kan være senere en måned osv..
Ferdig Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2008 Det er ikke riktig. Jeg fikk beskjed på ordinær ul at de ikke flyttet dato, men at fordi jeg hadde tidlig ul - forholdt man seg til denne dato og flyttet ikke datoen selv om den ble en annen. Ved forrige svangerskap hadde jeg også tidlig ul. Men da flyttet de denne dato ved ordinær ul, slik som du sier. Dette er ikke vanlig praksis lenger fikk jeg beskjed om. Det jeg syns er forvirrende er at for to år siden var det vanlig praksis å forholde seg til ordnær ul dato, men nå blir ikke dato flyttet hvis man har hatt tidlig ul.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Hmm.. det var rart. Jeg var på tidlig ul i forbindelse med blødninger i fjor sommer (mistet den gang, men baby var i live på den første av i alt to tidlig ul vi var på den gang), og da regnet de ca termin, men fikk beskjed om at det var den som ble satt på ordinær ul som man forholdt seg til uansett. Nå kom jo ikke jeg så langt den gangen da, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå