Gå til innhold

Sår i halsgropen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 7 uker gammel og god og rund.Har en fin dobbelthake og gode tjukke lår..hehe.Det er så tett der at han får sår og det lukter gørr.....Jeg vasker der 2 ganger om dagen og blåser det tørt så godt det gjøres men hva smøre på for å få det bedre?

For det første slik at han ikke får sår men for det andre å kanskje få bort den vonde lukta?

Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenat mi har også tendens til sår på halsen; det er nok så rødt og i blannt kommer det skorpe på. Dog har jeg ikke merket noe til lukt så det er sikkert en mild grad. Dette er i øvrig vannlig. Å vaske og tørre er sikkert det bedste du kan gjøre, men jeg har i tillegg smurt med PureLan - dette brukte jeg til såre brystvorter og da det er 100 % lanolin tenkte jeg at det kunne aldri skade, så jeg forsøkte. Det virket fint for oss og "såret" helet fint. Ellers vil ejg anbefale at du spør på apoteket eller helsestasjon; de kan sikkert gi deg de bedste råd.

Skrevet

Bruk pudder under valkene/halsgropa. Da blir han ikke fuktig av svette der. Kommer du gulp der, så vasker du, tørker og pudrer igjen. Da gror det på en dag eller 2.

Skrevet

Jeg kjøpte meg en boks talkum og spurte helsesøster om å bruke det. Nei, det bruker man visst ikke lenger, ikke bruk det. Glemte å spørre hvorfor. Noen som vet hva som er greia med det? Det selges jo i butikken.

Skrevet

Synes dette var tullete sagt av helsesøster. Så klart man fortsatt bruker det. Men ikke bruk det i bleieområdet... tiss og pudder blir bare klabb og babb synes nå jeg...

Men under valker, armhuler, halsgropa - dvs steders om ikke får puste pga det er så trangt så er det helt topp med pudder!

Skrevet

Jeg bruker babytalkum i valkene og det er helt topp. Før brukte de det i stumpen også, men idag har vi gode kremer osv. Men i folder og sånn er det topp, ikke flere sår og lukt i halsen på gutten min. Stryker litt forsiktig med fingeren etter badet

Skrevet

Jeg bruker potetmel i valkene på halsen og av og til på valkene på bena. Vasker først med olje og vann, tørker med mesoft og tar på rikelig med potetmel. Etterpå børster jeg alt av, tips fra hs- ellers kan det klumpe seg. Da blir huden tørr og fin, og holder seg bra. Og som noen sa, pass på med gulp og få det vasket vekk.

Da blir det ingen lukt og minien min har ikke fått sår. Vet noen smører med zinksalve men har ingen erfaring med det...

Skrevet

Vi bruker potetmel, og det gjør underverk ;)

Skrevet

Ser du har fått mange tips, prøv deg fram, men jeg vil anbefale å prøve sinksalven også om ikke noe annet hjelper. Vi hadde dette problemet med eldstejenta da hun var noen måneder gammel. Pga sikkel var det alltid fuktig og ekkelt i rillene på halsen (hun var god og rund med mange dobbelthaker). Vi brukte et tynt lag med sinksalve der det var sårt, dette holdt det på en måte tørt der og det grodde etter noen få dager.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...