Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Torsdag var jeg alene hjemme med lilleM, som vi av og til er, når pappa er på reise. Denne oppladingen til fredag 13 glemmer jeg nok aldri. LilleM klatret opp i sengen vår, for der pleier vi å lese bok og kose før han skal over i sin seng for å legge seg. Denne gangen feilberegnet han litt på avstanden når han satte seg opp, og fòr med hodet først i gulvet. Han skrek med en gang og virket pigg og opplagt når vi leste boken og sa god natt. - Men 1 time senere våkner han i en pøl med spy og det fortsetter. Han er uvel, øynene forsvinner bak i hodet og jeg ringer fortvilt legevakten. De vil ha ham inn med en gang. På Bærum legevakt kan de ikke hjelpe oss, så vil blir fraktet til Ullevåll sykehus i ambulanse, og blir tatt hånd om av meget gode leger. LilleM har fått en kraftig hjernerystelse og må overvåkes gjennom natten. Vi forsøkte å ta CT av hodet hans, men han lå ikke stille nok til å ta gode bilder, og narkose ville de ikke legge ham i, siden han fortsatte å kaste opp masse. Han var tydelig uvel og hadde veldig vondt. - Men han responderte godt og ingen tegn på noen alvorlig hodeskade. Det ble en lang natt med vekking og testing hver time. Men akk, så deilig å vite at leger og sykepleiere på barnekirurgisk kan sakene sine! De var fantastiske til å berolige en meget bekymret og hjelpeløs mamma. - Og det trengte jeg.. for jammen hadde jeg mange rare tanker i hodet. Dagen i dag har vært alt annet enn bra. LilleM har ikke klart å få i seg hverken vått eller tørt, han har sovnet på gulvet mens vi lekte, ikke interessert seg for lekene og ikke for noe annet enn å ligge på mamma eller pappas fang. Det lille han klarte å få i seg av drikke (noen slurker saft) kastet han opp igjen. Så etter 36 timer med ingen ernæring overhodet og knusktørre bleier, så måtte de sette veneflon på ham. Åh som det gjør ekstra vondt i mammahjertet å se at babyen din skriker om nesten ber deg om å ta vekk de dumme menneskene.. Også kan du ikke gjøre annet enn å vente til de er ferdige før du kan trøste... Nå har han endelig begynt å få væske, han hikster der han sover med intravenøsen som skal gå hele natten.. Og jeg sitter her og feller tårer for jeg skulle så gjerne byttet plass med ham. Tatt alle nålene og kjent smertene for ham.. Men jeg kan ikke. I natt er det pappas tur til å sove inne hos ham. Jeg trenger å få i meg litt søvn, siden jeg ikke har sovet siden torsdag kl. 06:00 - LilleM trenger en sterk og opplagt mamma i morgen. Heldigvis så har det ikke noe som er farlig, bare forferdelig vondt og ubehagelig. - Og takk og pris for det, for jeg er helt knust av dette jeg..
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Sender ett plaster til mammahjertet og en klem til deg, det skal gå så bra skal du se. Men det er selvfølgelig vondt å se gullet sitt ha det vondt. Få deg litt søvn, du.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Uff så forferdelig det må ha vært! Sender en stor god bedringklem fra meg og Camilla!!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Kjære vene, for en forferdelig opplevelse! Fikk frysninger og tårer i øynene av å lese det. Også du som var alene hjemme da, man blir så hjelpesløs og trenger noen å støtte seg til når man er rådvill. Det er godt lilleM er en tøffing, han kommer seg nok fort skal du se. Håper mamma får sove litt, det trengs nok for dere begge. Stor klem fra oss, Mia sender et slengkyss til den lille tøffingen og håper han kommer seg fort og blir med på neste leketreff!
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Tuuusen takk for alle trøsteklemmer. De varmer! Vi er faktisk hjemme igjen nå. Og snuppen ligger godt i sengen sin igjen, vel plassert inne på mamma og pappas rom igjen.. Han ble skrevet ut av sykehuset i kveld. Da har han respondert bra på alle tester og fått intravenøs i 18 timer, og de fant ingenting på CT'en. - Han vil fortsatt ikke spise, det lille han spiser kaster han opp igjen.. men har drukket 2 små flasker med mme i dag. 2 på sykehuset og 1 før vi la ham. - Så legene var optimistiske med tanke på rekonvalesens. Sulten kommer med tid og stunder, og da er det bare å stå klar med favorittmaten hans, og gi ham små porsjoner, ofte. LilleM må ta det rolig de neste ukene, og det kan nok bli en liten utfordring for en aktiv herremann, men jeg er så utrolig glad for at vi endelig kan være rolig med tanke på at det er ingen skader på hodet, og han bare har fått en kraftig smell. Litt hodepine og kvalm må vi regne med noen dager til. Sove får jeg gjøre i mitt neste liv, akkurat nå feller jeg noen gledestårer. LilleM er hjemme igjen, og han smiler til mamma og peker på lekene sine igjen
Rødtopp75 og to små Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Uff så grusomt det må ha vært! Bra at det går litt bedre nå og at han ikke får noen varige skader. Mange bli bedre klemmer til dere alle fra oss.
Tussi og Maja Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Uff, for en grusom opplevelse! Så bra at det går bedre nå, og at han ikke fikk noen skader. Jaggu er de kjappe i vendingen nå, og det blir fort litt knall og fall. Håper du har fått slappet av, og kommet deg over skrekken. Stor god-bedring-klen til lille M!!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Ja huff så fælt. Godt å høre at godgutten er hjemme igjen. Håper matlysten kommer snart igjen og at han blir den gode gutten han alltid er. Vi savnet dere på leketreff i går og håper å se dere snart. God bedringklem fra oss.
Bellen^2 Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Åh, så godt å høre at LilleM er trygt hjemme sammen med mamma og pappa igjen! Jeg fikk helt hjertet i halsen da jeg leste det første innlegget ditt. Håper dere får noen rolige dager sammen nå og får tid til å kose og klemme litt ekstra. Stor bli bra klem fra Sebastian og meg. Dere var savnet på leketreffet i går så jeg håper vi sees på neste treff:)
Solstråle72 Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Uff det kan ikke ha vært noe moro å oppleve det der. Håper Lille M har blitt bedre og er i full fart igjen. Mange klemmer fra oss
Endelig ny spire i magen Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 å nei å nei... uff går det ann å ha så uflaks. Stakkars dere begge to.... Ikke noe å moro å oppleve alt det. Håper alt går mye bedre med lilleM nå. Benedicte sender et STOOOORT vått smellkyss rett på munnen hans..he he. Mamma`n sender en stooor bamseklem til mamma`n til lille M!
heiamagen Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 oj, dette var jo dramatisk, at man skal ha sånn uflaks da! Håper lille M har det bra nå? klems til dere
måken og vesla Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 For en uflaks. Mange bli bedre klemmer fra meg og vesla. Jeg frykter stadig vekk no slikt selv. Vesla digger å leke i senga vår eller sofaen og det beste er å reise seg opp og kaste seg bakover...Har fanget henne på vei utfor noen ganger...
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #14 Skrevet 23. juni 2008 Uff stakkars dere, hele familien. Småtten her måtte på operasjonsbordet i svært ung alder så vet hvor j.... hjelpeløs man føler seg og hvor gjerne man skulle byttet plass med dem. Du får si til ham at nå er kvoten brukt opp og han får ikke lov til å få flis i fingeren engang før han er minst 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå