Bippe77 Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Reiser nå i Juli vi! Gleder oss masse! MEn er det noen som har noen gode tips? Alltid kejkt å vite om ting jeg ikke har tenkt på selv liksom! TAkk Takk!
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Jeg har ingen tips (og er for sent ute med det uansett), men har du det nå kanskje? Vi reiser på cruise i Karibien i desember. Har da en gutt på 3 år og en jente på 8 mnd. Reiser med RCCL i Vest-Karibien. Hvor var dere og med hvilket selskap/båt?
Bippe77 Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2008 Snufs... vi fikk aldri dratt vi.. mannen min klarte å kutte av seg fingeren en uke før vi skulle reist... så vi kunne ikke reise pga infeksjonsfare... så har desverre ikke noen råd å gi.. men skriv gjerne inn når dere har vært på tur!
Ice84 med to herlige sønner <3 Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Så trist at dere ikke kom dere avgårde da Bippe77. Håper dere får muligheten senere Vi har vært på cruise i karibien, 2 ganger faktisk(okt 06 og nov 07) Reist med RCCL. Begge ganger med båten Navigator of the seas. Vi har stortrivdes hele turen. Syns cruiseferie var meget behagelig. Første gang vi reiste var størstemann 1 1/2 år, og andre gang var han 2 1/2. Han fikk kjempegod kontakt med de som jobbet ombord. Vi har iallefall følt oss kjempgodt behandlet av personellet. Veldig vanskelig å beskrive hvor fornøyde vi har vært, men anbefaler iallefall en slik tur på det varmeste
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Uff. Så kjipt at dere ikke fikk reist denne gangen, Bippe77. Håper det ordnet seg litt med refusjon av penger i hvertfall. Så får dere prøve en annen gang i stedet. Jeg skal forsøke å huske å rapportere inn når vi har vært. Ice84: Var dere i Vest-Karibien en av gangene? Jeg tenkte på om du kunne anbefale noen av ekskursjonene på land for små barn. Vi reiser med Freedom of the seas, men antar at ekskursjonene er ganske like for hver båt. Prøvde dere forresten sånn baby-sitter-tjeneste? Jeg er ganske skeptisk til det og vil i utgangspunktet ikke det, men vet jo ikke om det kan friste når vi er der. Vil bare høre da hva du synes om det eller om du ikke benyttet deg av det.
Bippe77 Skrevet 6. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2008 Litt kjipt å ikke få reist ja.. men satser på å få det til en seinere gang isteden.. gleder oss sykt til det da! Et lite tips... som jeg har fått av andre... barn under ett år kan man ikke bruke babysitter tjenesten på.. så vi fikk derfor dette tipset av en vi kjenner som har vært på Freedom.. som vi også skulle reise med! Gå i resepsjonen... de fleste som jobber der er norske... spør en av dem om de kanskje vil tjene litt ekstra en kveld... føles kanskje bedre å bruke noen som er norke liksom? Og er jo bare de beste av de beste som får jobb i resepsjonene visstnok.. Ellers hadde venninen min med seg en liten sønn på 6 mnd til pyramidene i mexico.. gikk fint, men var varmt, så se ann hvordan barnet ditt takler varme kanskje? Ellers tror jeg det gikk ganske greit på de fleste eksusjonene... ifølge henne... men de var ikke på eksakt den samme ruten som vi skulle da.. men skilpaddefarmen var visst bra! Ellers kan det være lurt å ha med seg en reisevannkoker.. det er det nemlig ikke på lugarene til RCCL... NCL har... så slipper man løpe til restuanten... hvis man har barn som tar flaske da... Åhh.... merker at jeg har fryktelig lyst til å få til den turen snart altså! Gledet meg veldig til den! Vi skulle på back to back vi da.. to cruise etter hverandre.. et i øst og et i vest.... Tilbakebetaling av penger skulle gå greit tror jeg.. har ikke fått alt enda, men de sa vi skulle få bra... og det dekker jo forsikringen også da! håper dere får en fantastisk ferie!
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Takk for tipsene. Ja, har sett at de ikke vil passe babyer, men hun kan vi ta med oss sovende i vognen.. Vel, vi får se hva vi gjør, men er et bra tips å høre med noen av de norske som jobber der ja. Reise-vannkoker skal vi skaffe oss. Veldig lurt. Vi tar vest-Karibien denne gangen, men skal først en uke til Orlando i forkant av cruiset, og så to uker til Los Angeles etterpå. Skal feire jul hos noen venner der borte. Så blir en fantastisk måned med mange opplevelser. Jeg har forresten selv vært back to back da jeg var 13 år.Helt fantastisk. Det var i gamle dager da S/S Norway fortsatt eksisterte og var verdens største passasjerskip... Uff. Det får meg til å føle meg veldig gammel nå.. Håper dere får det til en annen gang!
Dudelidum Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Høres jo ut som om dere har litt peiling her :-) Jeg lurer på hvordan det er med plass på lugaren i forhold til dette med barn. Hvilken type lugar må man ha for å få plass til alle? Tenker da på reise med to barn, 4 og 5 år gamle.
Bippe77 Skrevet 28. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2008 Dette vet jeg desverre ikke... men spør de på rccl hvis dere skal reise med de... de vet ganske mye om lugarene! Har alltid hørt at det uansett er verdt å betale for balkong! Og kan vel tenke meg at det er ekstra kjekt når man reiser med barn... så kan man sitte på balkongen å kose seg etter at de har lagt seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå