Gå til innhold

Er jeg utakknemlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min sambo har d meste vi trenger, av materielle saker!

vi har en flott 2006 modell stasjonsvogn, eier egen leilighet(hehe, vi eier lånet på leiligheten da..vel og merke;)) vi venter barn, og vi har hund og alt dette her... alt av materialistiske ting er på plass, for å si d sånn.

Så satt vi her ute en dag, og hadde besøk av en venninne av meg, da samboeren min begynte å snakke om alt dette vi har da... Han sa; ja bare se på oss nå, vi har fan meg alt, folk kan bare sitte der å si hva dem vil, for vi har alt.

Jeg måtte bare klø meg i hodet...for for meg, så betyr ikke disse tingene all verden. Jeg kunne like heller sittet og vært leietaker og fått inkassoer i posten og vært mere lykkelig enn d jeg er nå når jeg har egen leilighet, fin bil og snart familie....

er jeg utakknemlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke dirkekte utakknemlig, men en smule skrudd i hodet som like gjerne kunne vært lykkeligere med inkassoer i posten.

Skrevet

Utakknemlig er vel kanskje litt feil. Men det virker som det har gått opp for deg at lykke ikke kan kjøpes, det er hvordan man har det med seg selv om ens nermeste.

Jeg er lykkelig selv om jeg ikke har ny bil, jobb med høy inntekt, stor flott hus osv.

men jeg er lykkelig, jeg har en jobb jeg stortrives i selv om flertallet av de her inne mener jeg jobber i ett lavstatusyrke. huset er litt vel lite, så jeg gleder meg til det endag blir bygt ut. Jeg nyter hver endag med mann og barn.

men som alle andre drømmer jeg om å vinne mange miliøner i lotto, men jeg vet nok at jeg ikke blir noe lykkligere av den grunn. Ett lettere liv vil jeg få, og glede meg enda mer over jobben min. For da slipper jeg å måtte jobbe for pengenes del, jobbet litt mindre kanskje.

tror kanskje ikke jeg hadde vært like lykkelig med innkassoer i posten. men lykke kan ikke måles i materielle ting og penger i banken.

Skrevet

Dere har ikke hytte eller båt????? ;o)

Jeg eier ingenting.Lån på det lille jeg eier, men det er helt ok. Jeg har det godt, og det teller så uendelig mye mer. Dessuten kan jeg ikke ta med meg noe i grava. Lever billig, og eier lite. Liker å reise,så jeg bruker pengene på opplevelser.

Skrevet

Man kan ikke kjøpe lykke! Du er ikke utakknemlig. Du setter kanskje de viktigste tingene i livet forran penger og materialisme.

Skrevet

Synes du hørs fornuftig ut, jeg:)

Skrevet

Man får ikke ta med seg noe i grava nei, men kanskje barna våres blir glade for å arve noe :-)

Skrevet

vel man blir ikke lykkelig av penger og det materalistiske, men man har det alikevel litt bedre med seg selv om man vet at regninger kan betales uten stress..

Penger er jo den største grunnen til at folk krangler, merker det her også. Når vi har det litt trangt og jeg mister kontroll over hvordan økonomien vår er så blir det stress og krangling:P

Skrevet

Utaknemmelig synest jeg ikke at du er men som tidligere sagt her har du vel skjønt at lykke kan ikke kjøpes for penger. Lykke ligger ikke i de tingene du har.

Jeg har et barn fra tidligere forhold, venter ett til med ny samboer nå, vi eier ikke huset vi bor i og det er ca 150 år gammelt, så strøm regningene blir høye på vinterstid. Vi er på husjakt og vet at økonomien blir stram men overlevelig når vi får kjøpe, vi eier bilen vi kjører. Men jeg har lån fra tidligere + studielån osv osv.... Men vet du!!! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri vert lykkeligere!!! Mannen min gir meg det jeg trenger av kjærlighet, stabilitet og trygghet. Vi deler en visshet om at vi greier oss uansett..

Lykke til videre, og en dag vil nok samboeren din også innse det du akkurat gjorde:)

Skrevet

ÅH! tusen takk, nå føler jeg meg faktisk mye bedre...for min samboer mente nemlig jeg var utakknemlig når jeg sa til han at det var ikke så vesentlig for meg om jeg hadde en leilighet i mitt navn eller ikke...Det med å være lykkeligere med inkasso i posten var bare for å sette d på spissen, for å få frem at penger og eiendom ikke henger sammen med lykke i min verden.....

Jeg håper samboern min får dette opp for sg en dag han også, og ser at lykke er ikke å eie en hel masse, men jeg tror nok d vil ta tid, for d eneste som står i hodet på han er å jobbe, jobbe, overtid og ha penger og ting på eielista...

HI

Skrevet

Jeg syns innlegget ditt virker som et dårlig påskudd for å få fram hvor mye du har, og samtidig fremheve deg selv som et godt menneske som ikke bryr deg så mye om ting og verdier.

Du er ikke utakknemmelig, men du er mer materialistisk enn du liker å gi inntrykk av.

De som sier penger ikke betyr noe, sier det fordi de har dem. Det er de fattige som vet hvor mye økonomisk trygghet betyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...