Gå til innhold

har du og din mann samme sosiale rang?


Anbefalte innlegg

Skrevet

og tenker dere sånn?

 

jeg tenker sånn. ikke oven for andre par altså. men om jeg møter en gutt/mann, så tenker jeg på om han er over eller under meg, om det er jeg som speiler meg i han, eller han i meg.

 

det er en mann som jeg kjenner, en utrolig kjekk kar. men han har altid blitt "tråkket på" og har ingen "rang" her. hadde han flyttet hadde han helt sikkert fått masse damer, for da hadde ikke ryktet "tatt" han. sån rent bortsett fra at han er litt vel skjenert da.

 

jeg syns det er rart, hvordan statusen "tar" oss.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe det har jeg aldri tenkt på før :) men vi er fra samme type familie om det er det du mener?

Skrevet

Sånn i utgangspunktet hadde vi vel ikke det. Det verserte mange rykter om familien hans den gang jeg traff han. Noen av dem helt på jorden og noen av dem alt for sanne! Men vi har flytta litt unna nå, så kan vel si vi stiller likt tror jeg..

Skrevet

Vanskelig spm egentlig, men det jeg kan si er at jeg er utrolig stolt av mannen min og det han har oppnådd personlig de siste årene. Og så hadde han selvfølgelig ikke klart det uten meg hehehehe:) Noe han også vet.....

 

Og det er faktisk viktig for meg. Han er opprinnelig utdannet bilmekaniker, men har aldri jobbet som det. Sikkert fordi han ikke passer til det heller. Jeg tror faktisk ikke vi hadde vært sammen hvis han hadde fortsatt den karrieren. Uff det hørtes ikke bra ut, men jeg tror det er sant.

Skrevet

Jeg tenkte aldri rang eller status, men gubben kom fra et helt annet miljø, en annen kultur, en VELDIG annerledes familie, med andre ord en helt annen bakgrunn. Hans omgangskrets mobbet han litt i begynnelsen for Bærumskona han skaffet seg ;)

Skrevet

Aldri tenkt på det, men vi er vel fra litt like famiier...på godt og vondt (-:

Skrevet

Jeg tenker ikke sånn i det hele tatt.

 

Skrevet

ja jeg teker på familie, på ryktet han har med seg og på personlig mestring. :-)

Skrevet

hvordan tenker dere da? som ikke tenker sånn?

 

når jeg møter noen så prøver jeg og plassere de for og se om det er noe og bygge vidre på.

om holdinger, værdier, ønsker og mål. om selvrespekt, familie og slikt.

 

Skrevet

LeaderOfThePack jeg forstår deg godt. for det går jo på hva han står for som person, mål og meninger. uten at jeg kjenner din sak noe serlig da...hehe..

 

Skrevet

For meg sier ikke holdninger og verdier så mye om klassetilhørighet eller sosial status. Jeg har møtt søppel fra alle samfunnslag :)

 

 

Skrevet

For å utdype litt:

-Vi har like holdninger og verdier

- Vi er vel ganske like som sosialevesen

- VELDIG ulike familier

- Sånn kunnskapsmessig har vi jo forskjellige områder vi føler vi "kan" men sånn alt i alt stiller vi vel likt der også

Skrevet

Er en del jeg tenker på (da jeg har vært bort min del av drittsekker), men sosial rang er ikke noe av det, jeg ser ikke på det som viktig.

Vi har like holdninger, verdier, ønsker og mål, det er viktigere enn sosial rang.

Vi er veldige like på de fleste områder.

Skrevet

Vi var fra forskjellige planeter vi.

 

Og det funka dårligt gitt......

 

Ja,jeg kommer nok til å tenke over det fremover.

 

Eller det trenger jeg ikke tenke på.

Treffer ikke mange menn her i stua mi,eller på tur i skogen med tulla.

Skrevet

hehe.. ja det er sant! og jeg mente heller ikke at han kameraten min var søppel, han er vel en av "stjernene" som aldri får lyst fordi noen med høyere "rang" har valgt og dytte han ned og gitt han et dårlig rykte.

hm.. vansklig og forklare

Skrevet

JEg skjønner hva du mener, og jeg ser jo selv at jeg kan vurdere folk. Likevel tør jeg påstå at det ikke er viktig for meg, men noen fordommer har jeg jo :)

Skrevet

hehe....nei, vet du hva, sånt tenker jeg faktisk ikke på. Vi stiler vel likt i grunn på sett og vis. Kommer begge fra helt vanlige familier, hverken "rik eller fattige".... Status har ikke betydd særlig mye for meg...har jo datet både høyt utdanna og "rike" mannfolk og "fiskere" ;-) Endt opp med en langtransport sjåfør.,...intelligens det betyr svært mye...at vi kan snakke på litt "høyt plan"...

Jeg skal jo sette i gang å studere, og han har sine ambisjoner så vi blir vel "jenvbyrdige" uansett ;-)

 

Tror at såkaldt "status" kan ødelegge endel...forstår selvsagt at folk har sine preferanser og interesser. Der kan sosial posisjon ha noe å si, uten at det nødvendigvis er riktig alltid.

Skrevet

hm... konseptet er vanskelig!

Skrevet

jeg er helt enig i at "og kunne snakke på et litt høyere plan" er en grunnleggende viktig egenskap!

 

og jeg tenker i grunn ikke på penger, sånn angående rang.

 

hm.. jeg kommer ikke fram til noe fornuftig i mitt eget hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...