reven37 Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Burde vel egentlig ikke bli overrasket. Men dette hadde jeg faktisk ikke ventet. Lang historie men svigermor liker meg overhodet ikke. og det legger hun ikke skjul på. ingenting jeg gjør er bra nok og det kommer små "stikkere" hver gang jeg snakker med henne. Nå holder vi på med bryllupsplanlegging og ingenting jeg gjør/velger er bra nok. Feilt sted å ha bryllupet ( sønnen hennes som har valgt) Feil musikk i kirken. jeg har booket trompetist ( venn av familien som gjør det billig) dette er sløseri. Har fått en amatørfotograf til å ta bildene ( litt mer proff enn " tante olga" ) hun kjenner INGEN som har brukt fotograf i bryllup !!!! OSV. OSV Nå har det toppet seg. Til tross for at jeg har bestilt kjolene gjennom JK Dress og får dem superbillig så mener hun at jeg er for råflott. Hun har 5 bryllupskjoler hjemme og mener at jeg kunne ha valgt en av dem og spart " masse" penger. De er ultrastygge og hadde valgt en av dem hvis jeg skulle hatt bad taste party". Spurte henne 3 ganger om hun kunne hjelpe meg å ta mål (når vi skulle bestiile kjolene) : Fikk aldri noe vettug svar. Hun har jobbet som sydame hele livet og jobbet i brudebutikk 2 år. Prøvde å skryte/smigre henne med at dette var jo noe hun hadde full peiling på og sa at nå måtte jeg bestille kjolene ( min,forlover sin ,brudepikekjole og min mor sin) Fikk til svar når jeg spurte henne om hun kunne være så snill å hjelpe meg : Jeg vet ikke ,- og så gikk hun og la seg for å sove middag ( mens vi var på besøk). Det endte med at jeg fikk min kusine til å ta målene. Håper virkelig at det går bra !!!!! Min kommende mann ringte til henne (fra jobb i nordsjøen) og spurte hva som feilte henne. Og i dag traff jeg henne på butikken. Hun var superstresset da, strøk meg over ryggen og lovet av hun skulle hjelpe meg hvis jeg trengte hjelp å fikse på kjolen når den kom. Burde ikke bli overrasket og lei meg,- men det ble jeg. Av alle ting hun kunne gneldre på og sabotere: så ble det brudekjolen ( føler jeg da). Dette er hennes domene og jeg hadde faktisk forventet at uansett hennes følelser for meg. Så hadde hun hjelpt meg med brudekjolen ( mannen min er sjokkert også men ber meg ikke bry meg og overse henne ) Hallo ????? Hva gjør jeg ?????
lucyliu Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Hei! Høres slitsomt ut.... Er nok dessverre ikke så mye annet du kan gjøre, enn å følge din kommende manns råd. Å ta en kampe med henne nå, vil kanskje gjøre prosessen fram mot bryllupet enda vanskeligere. En slik kamp bør vel så fall tas på et senere tidspunkt om det skulle bli nødvendig (feks ang barneoppdragelse o.l) Kanskje det går an å forsøke å innvolvere henne mindre i forberedelsene? (Dette kan selvfølgelig bli vanskelig om hun betaler for noe...) Har du andre som kan stille opp i stedet for? Foreldre, søsken? Her virker det i alle fall som om det ikke spiller noen rolle hva du velger for bryllupet, det vil bli feil uansett i hennes øyne, så gjør som du vil - uten å fortelle henne det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Synes du skal kjøre deres løp og ikke involvere henne. Hun har da ikke noe med hvor mye kjolen din koster, musikk osv. Hun er jo bare negativ alikevel - så hvorfor gidde å høre hennes mening?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Sett deg ned og ta en alvorsprat med henne, inviter henne på et glass vin e.l. og fortelle hvordan du føler det. Viktig at mannen din støtter deg 100 % og sier at ved å såre deg, så sårer hun også han og ødlegger et ellers godt mor og sønn- forhold. mange mødre er nok redde for å miste sønnen sin til svigerdatteren... Ellers - kjør deres eget løp og rett og slett la være å involvere henne. Jo flere kokker jo mere søl. Ellers synes jeg du er kjempeflink økonomisk, så ikke ha dårlig samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå