Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noen spøsmål om pergo. Håper noen har mulighet til å svare. Sikkert noen dumme spørsmål her, men det får bare være. :-)

1. Hva er pergo?

2. Er det kun enkelte personer som får det, eller er det noe "alle kan få"?

3. Er det vanskelig å få det av legen?

4. Må det "feile en noe" for å få det?

5. Har dere gode erfaringer med å bruke pergo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg skal begynne på pergo neste pp, og skal prøve å svare så godt jeg kan. Ingen av spørsmålene er dumme;)

1. Pergo er piller som stimulerer eggproduksjonen

2. Hvis man ikke har eggløsning så kan man få pergo. Men hvis man har prøvd i over et år kan man få pergo selv om man har eggløsning av seg selv. Da modnes det flere egg, og dermed er det større sjans for å bli gravid:)

3. Noen leger skriver ut pergo, men ofte må man til gynekolog for å få det. Hvis du har eggløsning av deg selv, og ikke har prøvd i over et år, så er det vanskelig å få det. Men hvis man mangler EL, eller har prøvd over et år, så har jeg inntrykk av at man får det veldig lett, spesielt hvis mannen har sjekket svømmerne og alt er bra.

4. Har jeg jo egentlig svart på;)

5. Vet jeg ikke enda;)

Håper det ga deg noen svar. Det står også mye om det på http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Bare søk på pergotime

Skrevet

hei..

Nå har hun før meg svart på alle utenom nr 5 så da svarer jeg på det.

Jeg gikk på en pergokur, dvs tror den var dobbel for tok 2 piller i 5 dager. Dette var i november og er nå i uke 27+4...

Jeg vil absolutt anbefalle deg og begynne på de om du kan få de... Alle er ikke like heldig og blir gravid på første forsøk, men det bedrer hvertfall sjansene dine..

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Jeg har gått på mage pergo kurer, uten resultat! Jeg var overvektig , så sluttet med pergotime, og gikk ned i vekt i stedet! Begynnte å leve sunt, og trene!

Da ble jeg gravd! Hurra!

Skrevet

Gravid selfølgelig!! hihi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...