Ville Vera Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Har vært veldig plaget med sopp, og gitt en del mme i tilegg. Nå fullammer jeg, etter og ha blitt bedre. Men jammenta, ga henne begge puppene til hun skrek av raseri fordi de ble tomme. Etterpå ga jeg mme for og se, og fy faen- hun drakk hundre ml! Kan ikke være mye i puppene mine nå nei Blir så fortvilt. Trenger litt råd her..
Ville Vera Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2008 Hun er 7 uker og drikker ca 120-130 ml.
VirreVirre Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Når på døgnet var dette? Jeg har i alle fall mindre melk på kvelden, og i perioder har jeg hatt ganske lite. Men da ammet jeg oftere for å få opp produksjonen. Har aldri prøvd mme da.. Jeg prøvde også å pumpe for å øke produksjonen. Vet ikke om det hjalp da.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Hvis du ammer ofte vil produksjonen øke, så legg henne oftere til brystet så vil du få mer melk. Samtidig bør du prøve å slappe av og ta det med ro (ikke alltid så lett). Stress kan påvirke melkeproduksjonen.
Hildeks Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Hadde litt samme problemet da mi var så liten. Fikk beskjed på hs at dersom hun hadde god vektøkning (som hun da hadde) så måtte jeg kutte ut mme og bare puppe. gjerne hele dagen, og bare takle en litt sur unge. Og amme myyye om natta, eller pumpe, natta er den beste tiden å få opp produksjonen. Annenhver time på natta et par netter skal gjøre susen tror jeg, men ville kanskje ringt hs og hørt?
Ville Vera Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2008 Det var på kvelden. Det samme skjedde inatt, ammet henne hver eneste time fordi hun skrek etter mat- og hun ble aldri mett! Derfor falt hun aldri i orntlig søvn igjen heller. Huff. Slitsomt for oss alle.. Til slutt ga jeg henne mme på morgenen, og vi begge fikk sove noen timer. Vet ikke hvor smart det egentlig var men, godt var det og få sove litt
tvilling73, 05/07 Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Hør på hs om de har en elektrisk pumpe du kan få leie. Så pumper du deg morgen og kveld noen dager, ett par uker. Det gjorde jeg, men jeg har pumpa sjøl. Måtte pumpe morgen og kveld i 3 mnd før jeg hadde gangen.. Du får kanskje bare ut 20ml til å begynne med men trøsten er at det blir mer og mer. Så gir du det lille/mye du får ut på flaska til kvelds. Jeg har aldri brukt MME, bare pumpa og puppa til nivået kom opp igjen. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste på sikt hvis du ikke kutter mer i mme. Hadde trøske vi også, jeg på puppen og hun hun i munnen, men amma heile veien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå