EierIkkeFantasi Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 jævla kveldene? så drittlei nå, eneste han sovner av er puppen,,sovner somregel i 8tiden,sover godt i max 10min så er han kjempevåken(samme hver kveld) prøver og amme han trøtt igjen men nei,så ligger han her å tuller å babler til han begynner å sutre og blir lagt på pupp igjen,men like våken etterpå,,sånn holder han på til han blir kjempetrøtt\sutrete så skal han puppes i kansje en halvtime igjen før han sovner og kansje våkner rett etterpå og skal ligge like lenge igjen før han først sovner..det er kveldene våre,,kjenner at jeg blir så frustrert..når endelig han har sovnet er jeg så sliten at jeg nesten er klar for senga,,går og gruer meg til kveldene..(han får kveldsgrøt)andre ? noen som har råd til en frustrert mamma ?
tvilling73, 05/07 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Hvor gml er han? Mi er 8 mnd. Hun har også vært tullete. Prøv å slutte alle tulle måltidene :-) på kvelden. La pappa overta han, jordmor mi sa det skulle gå 90 min mellom hver amming, og max 30 min på hvert bryst.. Det blei mye bedre her allerede første måltidet vi prøvde det, for da ble hun sultnere.. MEN vår tuller om natta, legger seg fint nå, men skal ha pupp 5 ganger mellom kl 19 og 0745, MINST. Det er også til å bli sprø av. Med pappen i nordsjøen og storesøster som er mye våken så har jeg ikke giddet intressere meg akkurat..
EierIkkeFantasi Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 glemte det ja,han er 7mnd...takk for tips,skal prøve det kenner jeg blir så frustrert til tider at nesten tårene kommer...huff hørtes ut som du har det ganske slitsomt selv ja,,føler med deg ang nattevåken(mye her og)går sånn opp og ned..gud så deilig det må bli når vi får sove rundt...håper det bedrer seg om kveldene nå skal prøve tipset ditt,tusen takk
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har også en novemberbaby, nylig 7mnd. Nattesøvnen ble mye bedre når vi også innførte middag. Har ca den siste måneden hatt ganske faste matrutiner. Klokkeslettene er ca tider. 06.30 Pupp 10 Pupp og grøt 14 Pupp og middag + evt. fruktmos 17.30 Pupp og grøt Sovner for natta ca 18.30-19 Har en del småoppvåkninger i løpet av natta, men da holder det med litt smokk. Det er ikke lenge siden det var mange nattamminger og slitne kvelder. Strammet også inn på leggerutinene slik at de var veldig forutsigbare. Han sovner ikke helt for egen maskin, jeg sitter ved siden av sengen og bruker å holde begge armene hans nede, høres kanskje litt rart ut, men han roer seg veldig fint og er jeg heldig sovner han etter 5 minutter.
EierIkkeFantasi Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2008 ja får prøve det med middag etterhvert,har akkurat begynt med kveldsgrøt(porsjon nr 2 for dagen) får morgen grøt etter amming så ammer jeg hele dagen + kvelsgrøt(nettop begynt med) fruktmosen brekker han seg skikkelig av hehe..og smokk har han aldri tatt.. huff håpe det går seg til når matrutinene faller mer på plass da..takker for svar
tvilling73, 05/07 Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 En aen ting jeg leste her tidligere i min frustrasjon.. at de burde få grøt minst 90 minutt før leggetid.. Det hjalp her i huset, jeg gav henne fast kl 1730. Og hun sovnet som en stein. Nå har jeg prøvd flere ting for å få henne til å sove bra. Har funnet ut at hvis hun kun sover første lur, eller avslutter den siste senest 1530 så er mye gjort. Og har hun sovnet i bilen eller så, og hun er vanskelig å legge så har jeg kuttet mine prinsipper, og latt henne være våken til hun gnir seg i øynene og omtrent ber om å få legge seg.. Da slipper vi skriking. Men hun får ikke pupp oftere av den grunn. Jeg har f.eks akkurat vært å ammet ti minutt nå... og hun la seg kl 1930. Storesøster har jeg prøvd å kutte kvilen på så hun er kjempesur på kveldene, la seg kl 19 i kveld og sovnet med en gang, vanlig tid er 20. Kl 2030 satte hun i den hylingen, så jeg måtte ha henne her nede i stua i en god halvtime til hun var roet seg... Herligt. Hun er 2 1/2 snart og har nesten aldri sovet rundt, hun hyler til men skal ikke opp... Nei me får kvila når de flytte ut he he..
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Det blir nok bedre etter hvert, gruet meg til å legge meg før jeg også :-) Nå skal jeg forøvrig legge meg. God natt.
EierIkkeFantasi Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2008 åh takker igjen for tips,skal faktisk skrive ned dette å prøve og følge.. huff ja det skal ikke være lett :\ haha huff ikke ta hele håpet fra meg nå
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Si meg, bruker ikke disse babyene smokker da? Virker som h*n bruker puppen din som smokk!? Må nok vennes av dette ja, ellers blir du jo sprø! Håper alt ordner seg!
EierIkkeFantasi Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2008 nei han har aldri villet ta smokken,har prøft og prøft :\ blir nok brukt litt som smokk på kveldene ja..takk
happybirthday Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 Slik var min også i flere måneder, tror jeg. Husker ikke helt når det bedret seg, men tror det gikk seg til av seg selv. Når det gjelder det å sovne, så måtte jeg gradvis venne henne av med å sovne til puppen når hun la seg om kveldene. Men orket ikke ta opp kampen før hun var ca 5 mnd. Først måtte jeg legge meg ved siden av henne i senga vår, og la henne sovne ved puppen. Etterhvert ble dette utvidet til at hun klarte å sove videre uten puppen i munnen etter at hun hadde sovnet. Deretter klarte hun å sovne i våken tilstand i senga vår. Etter hvert flyttet vi henne over i egen seng, og klarte å sovne der av seg selv. Men fortsatt var det slik at hun la seg samtidig med meg, dvs rundt midnatt. Men underveis i denne tilvenningen til å sovne selv, så flyttet vi gradvis på tidspunktet for legging, og hun kom ned i 19.30-tiden tilslutt, som også er det tidspunktet hun nå ved 10 mnd alder legger seg til. (våkner da kl 5.30 og har gjort det bestandig). Da hun var ca 8 mnd, tok jeg fra henne nattpupp-måltidene som på den tiden var ca 2 for natta. Da visste jeg også at jeg med god samvittighet kunne frata henne nattmaten, uten at hun led noen nød. Nattavvenningen tok vel ca ei uke. Oj, dette ble mer om nattavvenning enn det du spurte om. Men ville egentlig si at det med at babyen vil henge i puppen til alle døgnets tider, også på kvelden, tror jeg det er mange som strever med. De første månedene føler man at man ikke har kroppen for seg selv i det hele tatt. Og jeg hadde det slik på kveldstid helt til 5 mnd.alder. Men dette skyldtes vel også at jeg ikke hadde overskudd eller orket å "ta opp kampen" før da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå