Gå til innhold

drar til Spania om 2 dager!! Tips? Flytur og varmen der? Mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært så flott hvis noen har tenkt på noe jeg ikke har tenkt på- sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom hjem fra Spania i dag :)

Har vel ikke sånn kjempemange tips, men jeg hadde med en ferdiglaget porsjon (kartong) MME som jeg brukte på landingen (evt lettingen). Han ammes til vanlig, men er ikke SÅ glad i puppen at det gjør noe.. men å drikke opp og ned er i hvertfall lurt :) Sånn engangsstelleunderlag er også kjekt å ha med!

Jeg hadde med en pakke med grøtpulver fra Norge, men når den ble spist opp kjøpte jeg en til i Spania. Var endel mindre kalsium og jern i akkuarat den jeg kjøpte (fruktgrøt fra 6 mnd), men faktisk mindre fett og sukker enn i den norske (som også var fruktgrøt). Den lukte derimot veldig søtt da.. av en merkelig grunn :) Men den gikk ned på høykant, og gutten vår ble ikke dårlig i hvertfall..!

Ellers er det et must med solkrem og solhatt. Gjerne solbriller, men selv brukte vi de ikke. Kjekt med helseteppe for å dekke til trille/babyen ved evt sterk sol.. Ellers gikk varmen helt utmerket. Han ble jo varnt med varmen her i Norge først ;)

Kommer ikke på noe mer jeg.. Spør om du lurer på noe :)

Skrevet

vi kom hjem for 2 dager siden og det var ikke så veldig varmt der nede, ca 22-24 grader, men da vi reiste med 3 barn hadde jeg med meg i kofferten knekkebrød, leverpostei, makrell i tomat tube, vossafår, og på den måten visste iallfall jeg at jeg fikk i mine 3 barn litt mat iallfall da de er vanskelige i middagsveien og jeg hadde heller aldri vært i syden før, synes det var helt topp, ellers fikk det en del i kjeks i varmen, det fantes godt utvalg i sukkerfri kjeks (handlet mest på lidl)

idoform til magene (brukes av store og små)

bleier ville jeg tatt med hjemmefra

hmmmm tenke tenke

Skrevet

Jo, en ting til.. Jeg vet ikke om det er "hysteri" fra min side, men jeg kokte alt kjøpevannet før jeg ga det til han.. Fryste ned kokt vann i isbiter, og brukte det til å kjøle ned grøtvann og drikkevann :)

Og så kjøpte jeg en pakke med våtservietter der, og den var det både alkohol og parfyme i.. Fungerte greit på karen her, men er du veldig var på sånne ting så er det kanskje greit åt a med hjemmefra :)

Nå vet jeg ikke hvor gammel barnet ditt er heller da..

Skrevet

Tusen takk dere!! her vi nettopp ferdig med alt av bleier og pupp, men de er jo små allikevel. Lurt med makrell i tomat etc. Tok dere Idoform alle sammen hver dag selv om dere ikke hadde vondt i magen? Hadde ikke tenkt på det en gang..

Forebyggende da eller? Kan barn få det da? Hm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...