Gå til innhold

Hvor mye snakker deres 2 åringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 20 mnd, og hun har nå 4 ord i en setning. Hørte akkurat om barn på 2 år som snakker masse, og da lurte jeg på om jenta mi kanskje var litt sen verbalt? Trodde egentlig at hun var ganske normal helt til jeg hørte dette.

Hvordan er/var det med deres småtroll når de var 2 år? Hvor mange ord i en setning?

Tusen takk for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla på 2 skravler masse,lange setninger og synger hele sanger.Teller til ti også;-)

Men storebroren hennes sa ikke halvparten da han var like gammel,så jeg tror det er veldig forskjellig fra barn til barn.

Skrevet

Oi, det hørtes jammen tidlig ut =) Jenta mi vil ikke telle ett eneste tall enda, men hun har ei venninne på samme alder som teller til 14!!

HI

Skrevet

gutt på 27 mnd, sier ikke mye enda! mor begynner å bli utålmodig :)

Skrevet

Setninger?:) Har gutt på litt over 2 år, og han sier ikke mange forståelige ord. Han "snakker" hele tiden, og har sine egne ord for endel ting, og så skjønner han hva vi sier:) Vi er tospråklig familie.

Skrevet

Har fått høre at det kan ha noe med at ettersom hun har en storebror så skravler de mye sammen og at det er derfor hun har litt så flink.

For som sagt ,da han var liten kunne han ikke halvparten av hva hun kan...

Skrevet

Gutten vår har alltid vært en skravlekråke, og snakket laaange setninger allerede da han var 2 år. Ikke rent da. Nå er han 2 år, og 7 mnd, og snakker ganske rent. Klarer ikke bokstaven K da (bytter den med en T) men snakker tydelig og fint.

Tror ikke jenta di er sein - de er så forskjellige i den alderen. Tror bare at noen unger, har mer å fortelle enn andre...hehe... ;o)

Skrevet

Her eksploderte det når han ble 2 år. Snakker i lange setninger, men sotrer en del med ordene. Skravler hele dagen her nå,, kjempe moro.

Dette kom over natta, akkurat som han hadde ligget og øvd seg hele natta...hehe

Skrevet

Hun er ikke sen i det hele tatt. Må jo være bra med 4 ord i en setning når hun ikke er fylt 2 år en gang. Min jente er 2,5 nå og kan tenke meg at hun lå omtrent på samme nivå, og vi har fått høre at hun er flink verbalt. Fra barnehagen.

Skrevet

hmm kanskje 5 ord i en setning.

er moro når de prater,å prater å prater... hehe...

Skrevet

Han er 2,5 år og sier omtrent alt...har settninger på opp til ti ord.

Men han har jo snakket lenge, når han var 15 mnd hade han ca 40 ord..

Husk på at unger er forskjellige:)

Skrevet

tror nok din lille er tidlig ute jeg..;)

min lille prinsesse har vært veldig tidlig ute. hun prater i fulle setninger, akkurat som meg.. har selvfølgelig noen ord hun uttaler litt små feil, men hun har en veldig tydelig uttale. har sagt en klar og tydelig R siden hun var en 16-17 mnd...

hun er nå akkurat fylt 2 år...

det er stor forskjell på barn. mange barn sier ikke noe når de er 20 mnd....kanskje bare mamma...

Skrevet

Alle barn er forkjellige.Noen er tidlig ute å prate mens noen er litt seinere.

Min datter er midt på treet vil jeg tro..

Hun prater i setninger og synger hele sanger.Som eks: mikkel rev.

Er utrolig gøy nå som hun kan prate, trassen har gitt seg mye siden hun nå kan uttrykke seg selv.

Skrevet

Jeg går 2 mnd. tilbake i tid til 18 mnd. da snaket vår datter kun enkeltord. Har aldri telt så aner ikke hvor mange.

Ved fylte 19 mnd. så det nærmest puff og da frem til hun nærmet seg 2 år eksploderte nærmest språket.

Hadde da ofte 4-5 ord i setninger når hun fylte 2.

Nå 4 mnd. senere kommer det av og til 2 setninger på en gang men tror det emste hun har vært oppe i er 8 ord i en setnng.

Tenker vell at din er over gjennomsnitt når det gjelder språk i hvetfall ikke noe tilbake.

Skrevet

jenta her er 2 år og 2 mnd. og snakker nesten ikke setninger. hun er nettopp begynt å sette sammen 2 og 3 ord (mest to) men det er ikke mange setninger hun sier..mest sånn sett deg, tisse do, drikke melk....men hun gjentar mer og mer etter oss det har hun ikke vært så intr i. men nå er hun tospråklig også, snakker norsk og arabisk.

Skrevet

glemte å si at hun synger noen sanger ganske bra...det som er moro at hvis hun ikke husker/Skjønner hva de synger lager hun egene ord gjennom hele sangen:) kan du høre for deg bæ bæ lille lam der hun synger bæ bæ lille lam ha ma lama yll hehe sånn sitter hun dagen lang:D så kan hun telle til 10 da(glemmer alltid 6;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...