christinajentå "høygravid" Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Eg har fått så såre brystvorter, og gruer meg med tanke på at eg skal amme daglig om noen mnd. Så eg tenker på om det er noe eg kan gjøre for å herde dem? evt redusere den såre smerten? har andre det slik? evt hva kan hjelpe? forslag?
trollmor & trollungene Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Purelan salve er fantastisk til såre brystvorter. Brukte det rett etter fødsel forrige gang. Kjøpes på apoteket. Noen steder selges den kun på sykehus apotekene. Også fin å bruke på sår barnestump
Mamman til Ovedie Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Hadde samme problem for noen få uker siden.. Har smurt brystvortene med Monoi Miracle Oil fra The Body Shop og begynt å bruke ammeinnlegg i ull nå.. Og det fungerer kjempegodt :-)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Har det også sånn.. Hatt det helt siden jeg ble gravid! Uke 24 nå. Lurer på hva det er, men har ikke tort å spørre legen min=P husker heller aldri på det når jeg er der.
Promp Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Hei, forrige gang jeg var gravid begynte jeg å "herde" brystvortene daglig med en hampvott i dusjen. Jeg var vel 5-6 mnd på vei når jeg begynte med dette. Jeg fikk likevel litt såre brystvorter i starten, men brukte albueskjell som du får kjøpt på apoteket. Hver gang jeg ammet smurte jeg inn brystvortene med morsmelk, lot dem lufttørke, og satte på albueskjell før ammeinnlegg. Dette virket veldig bra, og jeg var "herdet" etter noen dager. Kommer nok til å følge samme oppskrift denne gangen også! Lykke til!!!
Nagilimia Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Jeg smører dem hver kveld med en fet krem, når det nærmer seg kjøper jeg sånn krem fra apoteket beregnet på brystvorter. Det var et tips fra jordmor å begynne allerde nå men det er fortsatt vondt, men merker de kansje begynner å bli litt vant til å bli "herjet" med. Jordmor sa at de 2 siste mnd bør jeg klype å dra litt i dem 3 ganger om dagen for å herde dem litt. Hampvott er sikkert også et bra tips
*Lissi* Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Har ammet tre barn, men aldri herdet dem i svangerskapet. Vart litt sår sist, men fikk en salve som heter unguentum m på barsel. En super salve man slipper å vaske av før man ammer. Så lenge man har en bra ammeteknikk så unngår man å bli sår (som regel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå