Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Er det noen som har erfaringer med det? Har lyst å ta guttene mine med (de er 3 mnd), men har hørt at det kan være økt risiko for luftveisskader (astma osv..) pga av kloret i vannet? Er jeg unødvendig bekymret??
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Hei! Lurer på det samme, å tenkte å spørre på helsestasjon i neste uke. Her jeg bor starter det et kurs i september så da blir det nok til at vi venter til da. Da er poden 4 mnd.
Sannali Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Er av den oppfatning at de små marginene det er for fremprovokasjon av evt allergier ikke veier tyngre enn gleden barna og foreldrene har ved å kunne nyte gledene ved babysvømming. Vi har vært i to forskjellige bassenger, det ene luktet ikke klor i det hele tatt, (Haukåsen Skole i Oslo, dersom du bor her kan du sjekke ut badenymfene.no som holder til der) mulig de har andre antibakterielle greier i vannet... I ditt tilfelle (går sterkt ut fra at du et tvillingmamma) er det heller logistikken med to barn som ville bekymret meg mest:)
baby januar Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 begynte med babysvømming når han var 3 mnd og har gått ein gang i uka i 2 mnd no. har hatt det utrolig kjekt og han synest det er stor stas. Går ikkje kurs men der er instruktør og vi har felles sanger og aktiviteter. Kjempe artig. Men som tvilling mamma ville eg prøvd å fått med meg noen til å helpe til, litt strevsomt med 2. Instruktøren vår sa at babyen ikkje hadde noen utbytte av basingen før han var 3mnd. de første gangene tok vi det med ro sånn at han vart vant til lyden, vatnet og de andre som var på svømming. Kommer til å fortsette med dette.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 jeg begynte på babysvømming når hun var 6uker.. hun har gått på to kurs nå, det siste var ferdig i April tror jeg.. det har værtfall gått fint hitill.. nå er hun litt over 9mnd, vi er å bader i ny å ne for å holde det vedlike å hun stortrives=) så skal vi gå videre på enda ett etter sommeren
Gemini77 Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Med mindre dere har en del allergier og astma i familien ville jeg ikke ha bekymret meg. Jeg har en del allergier så jeg vil ikke starte med babysvømming da jeg vet at det kan forårsake dette. Bader gjerne med barna i basseng når vi er på ferie etc, men ønsker ikke å utsette de for klor hver uke.
mamman til to gutter Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Det er kun hvis mor eller far er plaget av astma at faren øker og da kun bittelittegrann. Har lest tall på det en gang, men husker ikke annet enn at det ikke var veldig mye større sannsynlighet. Vi har gått på babysvømming med mini og han elsker å bade! Sier som noen andre her, ikke finn på å gå alene på svømming med to barn! Er slitsomt nok i garderoben med en og vanskelig med en på hver arm i bassenget, så ta med deg pappaen eller noen andre hvis han ikke kan være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå