Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 16 .00 - Kommer jeg hjem fra jobb til et rotete hus som skriker etter støvkluten og oppvask på kjøkkenbenken , søppel flyter m.m .... Samboer hjemme tidlig kl 12 .00 fra jobb - og har ikke løftet en finger som " vanlig " i huset ....han hjelper nesten aldri til med husarbeid ...tar ikke opp etter seg selv engang ... Flaut for meg ... men tydeligvis ikke for han ....attpåtil har han kompisen sin på besøk ...og sitter i " rotet " å drikker kaffe ...som om ingenting ...???? Jeg blir flau og forbannet over at han tar inn " fremmedfolk " i huset når det er så rotete og fælt ..- uten å rydde det " værste " vekk først ...tar bare noen minutt og han har hatt mye fritt i dag ...kjenner jeg blir skikkelig sint og fortvila over han ....blir skikkelig forlegen og flau av å komme hjem til slikt ....rengner med " jeg " automatisk får " skylda "les : skammen .... for at det ser ut som det gjør - kunn forde jeg er dama i huset ....og DERFOR forventes allt av meg ..og ingenting av han ...lett for han å gi fan hele tida i husarbeid ....og gjøre meg forlegen og lei meg .Er det så vanskelig å forstå for han at jeg reagerer med sinne da ?? Har dessuten hatt vondt i ryggen i 14 dager nå ....men likevel greier jeg gjøre litt husarbeid ...men han gjør ingenting selv om han vet jeg plages med ryggen nå .Mannfolk ..blir så forbanna ...for noen LATE , EGO , DRITTSEKKER .....hjemme . .. Skulle nesten ønske man var lesbisk av og til .... da hadde sikkert husarbeidet gått av seg selv helt naturlig ....uten å måtte mase for å få litt hjelp av og til hjemme . Flere her som har dørge late mann året rundt - men ikke i senga : ) ....? Var det ikke på sin plass å bli sinna over dette ? Hadde det ikke vært for at sexen er så god med han ...ville jeg nok sparket han rett ut og hjem igjen til mor si ....så kan hun plukke opp og sy puter under arma på sin jævlig bortskjemte sønn ....arggg ...er bare så sinna ...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Det gjelder å oppdra dem fra første stund! Fra det øyeblikket man flytter sammen skal arbeidsfordelingen på plass, og den SKAL følges til punkt og prikke. Snille jenter får sin straff etterhvert når det gjelder husarbeid..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 ikke alle menn er like! jeg har en samboer som gjør akkurat like mye som meg når det gjelder husarbeid. vi har riktig nok litt "ujevne" fordelinger. han vasker stort sett aldri do og lite bad, men jeg liker ikke å støvsuge og vaske kopper,så han gjør litt mer der. jeg tror det er en fellesnevner for menn at de kanskje ikke ser de samme tingene som oss damene(kanskje noen er uenig!). vi har kanskje en litt lavere terskel for hva som er rot og støv. føler med deg som må gjøre alt hjemme! det hadd ikke jeg orka. skal sett mer pris på samboer nå tror jeg, nå som jeg hører det ikke er en selvfølge:)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Har akkurat hatt en utblåsning til min samboer om dette... Det er 3 dager siden jeg ba han om å støvsuge... Det trengtes virkelig da, med 3 katter og 3 unger i huset... Hvordan tror du det ser ut nå?? :-S Fysj... Han jobber jo fra tidlig morgen til sen kveld, men likevel da, det tar kanskje 20 min å støvsuge hele huset her... Jeg hater at det ser ut som et rote huse hvis det plutselig dukker opp uanmeldte gjester... At det ikke er 100 % til enhver tid er greit, men det er ikke greit når det ligger igjen katthår til en hel ullgenser på gulvteppet under sofabordet og masse smuler :-S HJEEEEEEEELP.... Får helt klaus jeg... Må vel bare finne frem støvsugeren selv i dag... I helga skal vi bort...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Helt det samme her, bare jeg tar det, resultert i at jeg er fullstendig utslitt, med en haug av unger og han mye borte. Gjett hvordan forholdet er nå. Jeg tror de som sier du må være streng fra første stund har rett. Det har jeg ikke vært og fått igjen for det. Det er mye tyngre å prøve å få de til å gjøre noe etter lang tid enn å forlange det før dere flytter sammen. Er ikke intressert i at det trenger å være 50/50 for vi må innse at de ikke har behov eller intresse for å ha det like ryddelig som oss. De bekymrer seg ikke for uanmeldt besøk om det er rotete og koser seg like glugg for det. De rydder kun hvis de gidder. Nei , noen rutiner må til så en slipper å gå å mase og krangle. Ikke har jeg greidd det sjøl men... Hjelpe må de på en aller annen måte. Feks hjelper det jo hvis han tar barna så du får ryddet i fred? Hvordan er det med det? Vil ellers si at alle jeg kjenner av damer gjør mye mer i hjemmet enn mannen sin, så dette er du ikke alene om. Ikke så mye trøst kanskje..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 ja ja jjenter dette problemet har jeg også!! er blitt enda verre nå når jeg er sykemeldt! så det er jo dritt kult! aldri hjelp te noe å dritt sliten! prøver å mase men inn ene øre å ut andre! har gitt opp! gjøt fry viktigste å dropper resten! men kjøleskapet må vaskes å ut i uka før vi reiser neste helg må han vaske!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå