♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 noen som har eggløsning sent i syklusen sin? jeg har en syklus på ca 32 dager....er nå på dag 23 og har ennå ikke fått eggløsning...kan den fortsatt komme eller har jeg ikke eggløsning denne mnd? settr pris på svar:)
monca*84*j12 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Hei hei... jeg vet ikke om man har el sent, trur ikke det, for det tar jo 14dager fra el til mens liksom.. sånn ca... Men jeg er ingen ekspert.. Kan jo hende du bare har lav eller kort lh stigning og at det ikke slår ut på el test... Jeg testet bare negativt, men trur ganske sikkert jeg hadde el... slim osv... Men det er også helt normalt og ikke ha el hver mnd... så kanskje du bare var uheldig denne mnd... lykke til...
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 takk for svar:) jeg vurderte å stole på testen jeg tok på babyverden.com... men turte ikke å stole på den...burde jeg det selv om jeg ikke fikk utslag på testene? testet fra dag 11...selv om detsto at jeg ikke skulle begynne før på dag 15... er så kjipt når forventningene er så store når man tester,men ikke får utslag:( har ikke hatt noen el-slim..har aldri lagt merke til om jeg har hatt det før... får vel bare vente en mnd til da...
scoobidoo Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Hei, jeg er heller ingen ekspert, men har egne erfaringer. Første gang ble jeg gravid dagen før jeg skulle hatt mensen, andre gang ble jeg gravid et par dager etter at mensen var over, så... :-)
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2008 oi,såpass... hvordan i all verden går det an? kan man virkelig ha eggløsning dagen før mensen? har lest et par plasser at man kan ha eggløsning et par dager etter mensen,men før?? vil så gjerne bli gravid nå..er skikkelig rastløs,og har ikke lyst å vente i 1 mnd til før jeg setter i gang:( snufs
Klar for nr 2 Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Når vi begynnte å prøve kjøpte jeg noen rimeligere tester på nettet. Fikk da inget utslag. Forrige mnd brukte jeg CB digital EL tester, og fikkda utslag!! Kan jo hende jeg ikke hadde EL med de andre testene, men messt sannsynlig tror jeg CB er bedre/ mer følsomme tester. Kan nok hende du har hatt EL uten utslag. Anbefaler deg å begynne å ta tempen om det ikke skulle gå denne mnd.. Da får man et klart tegn om man har hatt EL eller ikke. Tempen stiger fra 0,2 til 0,5 dagen etter EL. Får håpe du slipper å begynne å tempe, og at du blir gravid i denne pp(o: Lykke til!
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2008 har nå testet med clear blue i snart to uker:/ de er jo innmari dyre da...men håpet jo på at jeg skulle finne eggløsningen...men men...må vel vente en mnd til før prøving...får vel neppe eggløsning når det bare er 9 dager til TR skal komme?? hvordan er det med denne målingen med temp? man måler på morgenen..og når temperaturen stiger,så kommer eggløsningen eller har man hatt den da? er ikke helt inne på dette med måling av temp... håper noen kan hjelpe meg med å forklare litt:) ? takker så mye for svar:)
Klar for nr 2 Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Vet ikke helt ang. EL, men har forstått det sånn at man har det ca 14 dager før IKM. Du får vente å se(: Når man måler tempen skal man måle til samme tid hver dag. På morgenen før du står opp. I helgene bør man ha vekkerklokken på, måle og evnt sove videre. Når det viser seg at tempen har steget mellom 0,2 og 0,5 har EL vært. Tempen holder seg høy inntil en dag eller to før IKM hvor den faller igjen. Så sånn sett er det ikke en god planlegger. Jeg synes det er greit å tempe for å vite om jeg har hatt EL og når jeg hadde EL, og sånn sett kan time neste pp. Er bare i syklus nr 2 med temping, men syns det allerede nå hjelper meg å lese denne syklusen. Får håpe det ikke blir flere mnd med temping...(o: Sammen med feks livmorsekret får man en god pekepinne når EL nærmer seg. Er det noe mer du lurer på må du bare spørre! Mer info kan du også finne på pernille.info
Cybele Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 Hei drømmejenta Jeg har normalt 32 dagers syklus, men denne måneden testet og testet jeg og til slutt ga jeg opp. På dag 35(!!!) fikk jeg el denne måneden. Har ikke testet (er ikke såå rik ) men begynner å forstå kroppen temmelig godt nå. Mase slim, og masse "liv og røre" nede i magen samt stikkinger på den ene siden i et par dager i forvegen. Kanskje jobber du tett med jenter, kanskje har du begynt å henge mer med én jente? Vi har ansatt et par jenter hos oss, og da ble syklusen føkka med én gang. Tror kanskje det er greia, at kroppene prøver å samkjøres, og da uteblir noen, mens andre får mensen "hele tiden". Jeg slutte iallefall og stresse, og sa til meg selv at tanta nok ikke kom på denne siden av jula;) Da virket kroppen av seg selv:)
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. juni 2008 hei mildri:) hvor lenge etter el fikk du mensen da? bare lurer på om jeg skal fortsette å lete etter el...? testet i mårrest,men igjen ingen respons:( er så lei,vil bare komme igang med prøvingen...snufs:( jeg jobber jo i barnehage,og vi er bare jenter/kvinnfolk som jobber der... har faktisk begynt å henge mye ilag med en av jentene...
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 14. juni 2008 #11 Skrevet 14. juni 2008 nå har jeg ikke sjekket når jeg har el så veldig:p men jeg tror den er veldig sent hvis jeg klarer å huske riktig.. mamman min også hadde el 2dager før mens..
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2008 så det går an? nå blei jeg faktisk litt lettet,for det er kanskje ennå en sjanse... wee:)
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 14. juni 2008 #13 Skrevet 14. juni 2008 ja, for mamma brukte 1år å sånn på å bli gravid for legen sa hu hadde el et sted i midten, men så fant dem ut at det var rett før mens.. så da blei hu gravid..heheh:)
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. juni 2008 så bra da:) skal jo egentlig ikke gå an da...siden det tar ca 14 dager etter eggløsning til man får mensen... men jeg er bare glad til jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå