Storken1979 Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Opererer NAV med tidsfrist på Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon? Kan ikke finne denne på nettet. regner med at man må søke før termin iaf.. eller?
Taun Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Jeg spurte på NAV, og da fikk jeg beskjed om å levere ihvertfall 1 mnd før...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Greit å være tidlig ute, for NAV har opptil 3 mndrs behandlingstid på slike søknader. På de fleste NAV kontor kan man søke fra uke 26. Tror man kan søke om fødselspenger frem til 3 mndr etter fødsel faktisk, men er ikke helt sikker. Men hvis du vil ha penger fra du går i permisjon så er det jo greit å søke før
junijente fikk julijente Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 De etterbetaler for inntil 3 måneder, altså kan du levere 3 måneder etter fødsel og fortsatt få betalt for hele permisjonsperioden. Jeg har termin i begynnelsen på august, og fikk egentlig beskjed om at det var lurt å levere papirene i begynnelsen av mai, så jeg var sikker på at alt var i orden til permisjonsstart. Det kunne ta litt ekstra tid pga ferien, sa de. Jeg har likevel ikke levert enda, fordi jeg vil ha med lønna for juni (som utbetales i juli) i beregningen min. Jeg vet at jeg ikke får penger med en gang permisjonen starter når jeg gjør det sånn (får jo ikke levert papirene noe særlig før permisjonsstart), men skal nok klare meg på feriepenger og skattepenger fram til foreldrepengene kommer. Siden jeg har jobbet mer i juni enn tidligere vil jeg tjene såpass på å få med den måneden i beregningen at jeg synes det er best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå