Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjalp d synes dere? gikk dere på overtid?

eller fikk dere før tiden?

hvor lenge varte fødslen

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd modningsakupunktur. Jeg fødte to dager før terming, men jeg fikk beskjed om at m.a. ikke fremskynder fødselen. Det kan derimot gjøre fødselen kortere. Jeg inbiller meg at det hjalp, da fødselen min ikke var spesielt lang til å være førstegangs. Fra jeg fikk veldig vonde og regelmessige rier gikk det ca 7 timer før hun var ute, men hun var stjernekikker så det gjorde at siste biten tok lengre tid. Det tok ca fire timer før jeg hadde full åpning. Jeg vil absolutt anbefale det da det i beste fall gjør fødselen kortere, og i værste fall ikke gjør noen forskjell. Det gjør i alle fall ingen skade. Jeg vet jo ikke hvor lang fødselen ville vært uten, så jeg kan ikke vite sikkert om det hjalp. Men jeg har tro på det :-)

Skrevet

ok..jeg har hatt ganske korte fødsler ,4 timer med 1 mann og 1.5 time med nr 2..men en vet jo aldri..kan godt være at jeg ligger lenger denne gang hehe..alt kan skje ..ingen som vet..:)

Skrevet

Hvis du allerede har hatt to korte fødsler så tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye om modningsakupunktur hvis jeg var deg. Det ser ut som om livmoren din klarer jobben utmerket på egen hånd :-) 1,5 time er vel å regne som styrtfødsel? Er vel ikke bra om det går alt for fort heller?

Skrevet

nei d er sant d..men er redd for å gå over termin..men kanskje ikke akupunktur kan hjelpe mot d?

de sa d på sykehuset med nr 2 at jeg ikke burde vente hjemme neste gang..i og med at jeg har 3 kvarter til sykehuset..

Skrevet

Da ville jeg hivd meg i bilen temmelig fort ja :-) Jeg fikk beskjed om at akupunktur ikke kunne sette i gang fødselen, men jeg vet at en venninne av meg fikk nåler som skulle få fødselen i gang. Du kan jo høre med en akupunktør som har god erfaring med f.a. Kanskje hjelper det?

Skrevet

Det er vel forskjell paa modningsakupunktur og igangsettingsakupunktur? Jeg skal ta begge, modningsakupunktur fra ca uke 36, og igangsettingsakupunktur fra ca uke 38/39 en gang. Har ikke proevd foer, men er interessert i dette naa denne gangen, med nr 2.

Skrevet

Nummer en kom 6 dager før termin. Fra første riie og til han var ute gikk det 12 timer. Nummer to kom 3 dager over termin. 7 timer.

Om det hjalp vet jeg ikke. Men tar akupunktur nå også:)

Skrevet

Sier som flere over her; modningsakupunktur gir ikke tidligere fødsel, den bare forkorter åpningsfasen.

Jeg har hatt fødsler på hhv 9 og 10 timer tidligere.

Med førstemann hadde jeg dagesvis med maserier i forkant, mens med nr 2 hadde jeg ca 5-6 timers kraftige, sammenhengende, men ineffektive åpningsrier. Derfor ville jeg prøve modningsakupunktur denne gangen, i håp en mer effektiv fødsel.

At modningsakupunkturen ikke førte til tidligere fødsel for min del er ganske åpenbart: jeg er 12 dager på overtid i dag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...