Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg og Bf har gått i fra hverandre, og skal på mekling snart, Vi har da en datter på 5 mnd, og det jeg lurer på er om Faren har krav på å ha henne over natta?? Tør ikke la han ha henne.... han våkner ikke når hun skriker, han vet ikke hva han skal gjøre når hun skriker, da blir han stressa å skriker og blir sint.... kan jeg kreve samvær med tilsyn? For jeg mener jeg har hørt at han ikke kan ha henne når hun er under 1 år... Noen som vet???
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Hi her. Lurer oxo på en annen ting, Bf truer med å ta fra meg jenta mi, kan han gjøre det når hun er så liten?? Han jobber stort sett døgnet rundt...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har ingen erfaring med det å gå fra hverandre etter barnet er født men dere må jo til mekling som dere allerede har ordnet. Du bør før det tenke gjennom hvorfor du mener det er best at barnet flytter med deg. Ammer du er jo den saken veldig grei;) Vil tro uansett du vinner der siden barnet er så lite; men hjelper nok tenke gjennom det på forhånd. Videre bør du legge frem en samværsordning som du mener er gjennomførbar, det samme vil nok faren gjøre også må dere diskutere videre ut fra det. Det anbefales ikke overnatting før fyllte 1 år, da barnet trenger ro og stabilitet og et fast bosted. Han klarer neppe ta fra deg barnet, men er viktig at du fokuserer på det positive du kan tilby istedet for det negative faren vil bidra med. Barnet er enda ungt så jeg vil anbefale hyppig samvær. Min erfaring er at det ikke er bare bare for far og barn å knytte bånd når en ikke er sammen ved fødsel så jeg vil råde deg til å "utnytte" at barnet har bodd med faren til nå og bygge videre på det. Samvær for så små barn bør foregå hyppig og være av kortere type, for en gravdis opptrapping. -Anonymine
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 bf her begynte med samvær med jenta da hun var 4 mnd hjemme hos seg. to etterm i uka å annenhver helg(på dagtid) da hun ble 7 mnd begynte hun med overnatting en natt annenhver helg, nå 8 mnd er hun fra fred-mand. han var også en "rævva" far, men etter å ha hatt henne alene ble han en fantastisk far til henne. så det er håp for alle. jenta kan han ikke få tatt i fra deg, da må de bevise at hun lider av omsorgssvikt!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 barneomburdet fraråder regelmessig overnatting for barn under 1 år, grunnet at små barn trenger faste og trygge omgivelser og omsorgspersion(er). de anbefaller korte og hyppig samvær som økes gradvis. de fraråder også delt bosted altså 50/50 for barn under 3 år. og de farråder langvarig ferie som i stor grad bryter med de samværspersonen normalt har til samvær for barn under 3 år. dette pga barns evne til og forstå tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå