Gå til innhold

Jeg skulle tydligvis ikke ha barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Jeg røyker (dog kun ute og stortsett etter at barna sover)

2. Jeg drikker flere ganger i uken. Dvs jeg gjerne tar ett glass vin med mannen etter barna har lagt seg. Tar de tilogmed på polet når jeg handler

3. Barnet mitt på 1.5 år sitter forovervendt i bilstol i ekstrabilen

4. Jeg serverer kake på bursdag og is i solvarmen

5. Jeg lar barna sitte alene i bilen utenfor huset, mens jeg tømmer bilen for varer og utstyr

6. Jeg lar barna være alene i huset mens jeg henter posten, 2meter unna utgangsdøren

7. Jeg jobber fullt og sendte barna i barnehage fra 11 mnd alder

8. Jeg ammet begge barna til de var 1.5år

9. Jeg har blitt obsevert med teppe halveis over vogna i solen når barnet sover

10. Jeg er 40 og småbarnsmor. Ja du leste riktig. Småbarnsmor og ikke bestemor.

I følge mange innlegg her blir jeg satt i bås som uansvarlig, pedofil (ammingen) og for gammel til å ha små barn.

Det rare er at jeg er veldig fornøyd, barna er veltilpasse og helt normalt utviklet, de sier tilogmed at de er glad i meg.

Ville det være bedre at de ikke var født? Tvilsomt. Jeg føler meg ansvarlig og normal og tror barna får ett godt liv.

Eller.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du virker som nåtidens gjennomsnittsmamma jeg:)

Det er et BIM/DIB-fenomen at alle liksom skal være "supermamma" og de stiller drømmekrav til seg selv , men fullfører de disse kravene?Neppe.

Hilsen tobarnsmamma på 21 år. Ja, du leste riktig, tobarnsmamma og ikke dagmamma. ;)

Skrevet

Jeg signerer denne! Å være inne på dib får meg til å føle meg som verdens verste mor... Selv om jeg gjør alt for den lille snuppa mi. Trøster meg med at det vel stort sett er "erke husmødrene" som faktisk har tid til å sitte her inne.. Så kan de føle seg litt bedre enn alle andre, de trenger nok det ettersom de ikke gjør noe nytte for seg utenfor hjemmet...

Ting jeg gjør som er galt:

- Bruker også teppe med huller i halvt over vognen.

- Jeg lar ikke snuppa mi sitte i bare bleia på en halv-varm dag.

- Jeg trenger faktisk en kveld ute med venner en gang i blant.

- Jeg skal sende barnet mitt i barnehagen 11 mnd gammel.

- Jeg ventet ikke med å få barn til jeg kunne bli hjemme resten av livet

Skrevet

Jeg har gjort mange av de tingene du nevnte her jeg :) Og jeg ser heller ingen grunn til du ikke skulle hatt barn. Du virker som en helt vanlig mamma som de fleste av oss er :)

For DIB/BIM politiet er noe for seg selv ;) Noe jeg ikke gidder å bry meg så mye om.

Skrevet

Hehe, signerer også denne!:) Synes det beste er at man blir stemplet som alkoholiker om man tar seg et glass vin i blant... Og du må for all del ALDRI ta deg en fest..., sånt skal man være ferdig med før man får barn. Men far kan gjerne ta seg en tur ut altså, stakkars han er jo så flink..., tar til og med kveldsstellet en kveld eller to i uka..

Bra det kommer sånne innlegg også, blir helt satt ut av hvor mange her inne som lever på 50-tallet enda altså! Mine foreldre har jo et mye åpnere syn enn alle her inne. Sorry, men jeg har ikke tatt skade av at foreldrene mine tok seg en fest i blant da jeg var liten... De drakk til og med så jeg kunne se det, stakkars stakkars meg....;)

Skrevet

Syns du som er såpass gammal røy (40....herregud, du er jo halvveis til åtti jo) burde være smart nok til å IKKE ta folks meninger her inne så altfor høytidelig!

Fordi man er mamma til tre, 25 år, hjemmeværende, med all verdens tid til å bimme/dibbe, og har alt vettet i hele verden, så betyr det ikke nødvendigvis at de kan alt så mye bedre enn deg.

Og det burde du vite:) Stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...