Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag sjekket jeg med dopleren, og hørte sterk hjertelyd to forskjellige plasser.... HJELP!!!!! Noen som har vært borti lignende??????? Skal på ultralyd mandag, men herremin altså!!!! Litt sjokka kanskje!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Zliss,

Jeg har aldri prøvd med sånn dopler, men kan det ikke være at det var samme hjertelyd du hørte begge stedene? Jeg har iallefall en følelse (som ble bekreftet på ultralyd;)) av at babyen flytter på seg hele tida! De siste dagene før ultralyden ble jeg mer og mer sikker på at det var mins to der inne, for syntes h*n sparket på alle sider av magen samtidig.... Hehe... Men, det første jordmora sa på ultralyden var at 'ja, da kan vi konstatere at det bare er ett foster'. Ble litt letta da, ja...

Så lykke til på mandag, og prøv å nyte helga og ikke bekymre deg for mye om at det kanskje er to der inne.. Og de som får tvillinger, klarer det som regel utmerket bra, selv om de ikke følte seg helt klare for det i begynnelsen:)

Skrevet

Det er jo fullt mulig at det kan være tvillinger =)

Men kunne du flytte doppleren mellom de to stedene og høre hjertelyd hver gang? For jeg opplever stadig vekk at hjertelyden forsvinner og så finner jeg den igjen et annet sted, men det er bare et foster.

En annen ting som er litt mindre sansynlig er at du hadde høy puls selv og oppfattet det som hjertelyd. Fikk du opp tallet på hjertelydene hver av gangene?

Skrevet

Navelstrengen er ganske lik hjertelyden og :) Men kan jo være tvillinger å da :)

Skrevet

Har ikke hørt hjertelyd med doppler før jeg var til jordmor nå denne uken, men hun fant lyden på begge sidene av magen, samme lille guttebebis på begge sidene.

Blir spennende å se mandag da:)

Skrevet

Takk for beroligende råd=) Ska ta d helt me ro til mandag, så får dere lese da=) Blir gla uansett;-)

Skrevet

Kan være din egen puls du hørte i tillegg til babyen sin. Legen min hørte med på hjertelyden på en av kontrollene mine og sa at "nei det var din puls"....så fant hun babyen sin etter det...du finner kanskje ut av det om du teller antall slag i min. Din puls er jo mye roligere enn babyen sin bl.annet. Hvis det høres ut som begge hjertelydene er oppe i 140 og oppover...hmmm....tvillinger kanskje :0)

Lykke til:0)

Skrevet

Høre to hjertelyder på rundt 140 på to forskjellige plasser...=) Skal prøve doplern nå å sjekke på nytt, har hørt to hjertelyder hver gang når jeg har sjekket i d siste!!! Merker god forskjell på min egen og babyens/babyenes puls:-)

Skrevet

Jeg kan også veksle fort mellom di to plassene og høre hjertelyd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...