Gå til innhold

Svigerfar er rusmisbruker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo kuttet kontakten med ham for et halvt år siden, for han ble så stressa av alt han fant på. Han misbruker piller og alkohol pluss har en eller annen psykisk lidelse. Han pleide å ringte oss midt på natta, lurte penger fra folk, kjørte uten lappen, ol.. Vi har det mye bedre nå, men problemet er at vi nå er gravide, og resten av slekta hans synes det er så dårlig gjort at sambo ikke har tatt opp kontakten med ham pga graviditeten. De sier at alt blir så vanskelig med at de treffer ham også siden sambo ikke har ringt han og sagt det. Sambo sier at de andre bare kan si det, og at han ikke ser noen vits i å ta opp forholdet med han pga babyen siden det ikke forandrer forholdet mellom far og sønn.

Nå synes alle at vi er så slemme mot svigerfar, fordi de synes han har krav på et forhold til barnebarnet sitt. De andre i slekta synes ikke det han finner på av ulovlige greier og usympatiske ting er så ille, for det har jo alltid vært sånn. Det er ikke sant, for det har blitt verre med åra, men de vil bare lukke øynene for alt som skjer.

Er det noen som har erfaring med sånt noe eller har råd til oss? Tusen takk i såfall!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han er misbruker, får han finne seg i å ikke ha kontakt.

Så hard er jeg!

Skrevet

Enig med anonym over... Så lenge dere har det bedre uten kontakt ville jeg ha fortsatt med det. Tvilsomt at han kutter ned på misbruket og forandrer oppførsel selv om dere får barn...

Skrevet

Tenk på dere selv og hva som er best for dere! Ikke la andres følelser bli styrepunkt for deres liv. Har selv to foreldre som er rusmisbrukere, de får lov å ha kontakt med oss på våre egne premisser., dette holder de fint,,men hadde de gjort ulovlige ting og slikt som du forteller ville jeg ikke hatt kontakt med de..

Skrevet

Her er det mye viktigere å tenke på barnet enn på svigerfar og resten av slekta, så svaret sier seg vel selv.

Jeg hadde ikke utsatt mine barn for en rusmisbruker, og det er min avgjørelse, ingen andres. Så får de synes hva de vil om meg

Skrevet

Takk for svar. Jeg tror heller ikke han kommer til å forandre noe, for broren til sambo har barn. Han har latt faren sin sitte barnevakt for dem før, og har merka at faren har vært ganske full når han har kommet for å henta ungene. Problemet er at alle i familien bortsett fra sambo later som alt er helt som det skal, og jeg tror at det gjør at faren ikke helt skjønner hvor alvorlig det er det han driver med. Sambo sier at han skal ta opp kontakten med faren hvis han legger seg inn til avrusning igjen, og klarer å slutte denne gangen. Det virker som alle i slekta synes det er sambo som lager problemer siden han stiller spørsmålstegn ved det her, for det er mange problemer og vonde hemmeligheter i den familien. Likevel virker det som det er vi som prøver å lage problemer siden vi ikke vil være med på det her.

Skrevet

Takk for det.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...