Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei. Eg har en datter på 6 mnd. Problemet mitt er at hun nesten ikke vil ha bryst lengre,,,,.. Er kjempefortvilet og vet ikke hva eg skal gjøre(sitter med gråten i halsen nå) Vil amme lengst mulig.... Ta idag for eks... Hun fikk pupp klokka 08.. neste måltid var klokka 13 deretter klokka 18.. Hun ligger på toppen 4-5min hver gang.. Synns det er for lite eg?? Ga hu grøt klokka 19... Hvor mye/mangen måltider skal en baby på 6 mnd ha???? Har lagt gullet nå.. Om natta får hu 2-3 måltider... Er så redd hele tiden at hun ikke får nok mat,,,.. Trodde en skulle gi hver 3 time eg.. pleace svar...... snufs
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Trenger ikke å gi hver 3. time når fast føde er introdusert. Tror heller ikke at du vil miste melken så lenge hun spiser i litt. Ville rådet deg til å slappe av (ta det som det kommer) -større sjanse for at du ikke får ammet lenge om du stresser
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Det er ikke nødvendig med amming 3 hver time nå. Tilby bryst før hvert måltid. Er hun supersulten, så tilby bryst litt før du skal gi fast føde. Da har hun kanskje mer ro. Du bør snart kutte ut nattamming. Tilby vann i stedet. Bruk overgangen godt og vær i ro hjemme. Tilby brystet litt oftere om dagen i overgangen. Når nattammingen er ferdig, vil hun med stor sansynlighet ta mer bryst på dagen. Hvis du har ro rundt deg. Dette er en overgang. Hun vil jo nå etterhvert spise mer og mer vanlig mat. Prøv å bruk puppen som mest mulig tørstedrikke. Dette går sikkert bra. Du er flink som står på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå