Gå til innhold

Noen som kan hjelpe ang klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen har lyst til å hjelpe og har litt tid til overs. Skulle hatt en grei oversikt over nødvendige plagg, antall og str til den lille. Jenta er ventet å komme til verden 4.september.

Feks:

Bodyer str 50 - ? stk (lange armer)

Bodyer str 56 - ? stk

Pysjamas str 50 - ? stk

Pysjamas str 56 - ? stk

Sokker

Osv...

Setter utrolig pris på det hvis noen gidder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bodyer str 50: null eller maks 2. De jeg har snakka med har ikke brukt denne størrelsen i det hele tatt, eller så har de fått brukt et 1 gang.

Bodyer str 56: minst 10 stk, jeg har 15 stk. 5 med korte armer, og 10 med lange armer. husk at babyen også kan bruke dette å sove i når det er varmt, så det er ikke dumt med mange i denne str. Pluss at de gulper og tisser/bæsjer seg ut ofte i begynnelsen.

Pysjamas str 50: uaktuellt, pysjamaser skal være litt store synes jeg.

Pysjamas str 56: der har jeg 3-4 stk. har også tenkt å bruke bodyer på de varmeste nettene, eventuellt body med bomulls bukse hvis jeg er "tom" for pysjamaser.

12 par sokker.

Kjøp bomullsbukser med og uten fot i, de er kjempe greie til å ha på i tillegg til en body. de ville jeg hatt amnge av, 5-6 stk. De er veldig greie de de har på h&m.

Tips ang bodyer, kjøp bodyer med knepping foran på magen og mellom beina, da slipper du å dra den over holdet på babyen, kan være kjekt når man er ny i faget:)

Strømpe bukser er også kjekt å ha i september, 4-5 stk av de burde du nok ha.

Anbefaler å gå inn på www.laredoute.no der har de masse fine babyklær:) anbefaler på det sterkeste cocoon merket!:) fløyelsmyk bomull!:)

Skrevet

Så man trenger egentlig ingenting i str 50? Med mindre man får en bitteliten unge da selvsagt..

Skrevet

Min jente var 50 cm lang og 3,4 kg da hun ble født og jeg brukte str 50 i over en måned.. Måtte ut og kjøpe inn fordi jeg hadde hørt man ikke trengte mindre enn 56.. Så jeg ville ihvertfall kjøpt noen bodyer hvis jeg var deg :-)

Strømpebukser kan gjerne være litt små i størrelsen, ihvertfall på H&M, så da gjør det ikke noe å ha litt større. Samme gjelder pysjer.

Skrevet

Hej !

Hører til på 2.trimester men svarer dig.

Vis barnet ær normal stor ær 50 kanske litet eller fort før litet. Men ett el två sett byxa plus body kanske ? Helst byxor utan fot, de ær litt mer flexibla i storlek.

Ang. pysjamaser har du sett de med snøring vid føtterne ? Som poser typ. Jag syns de ær smarta.

Sokker de blir borte, sklir av ... køp många. De i frotte litt tykkere sitter bættre en bomull.

Syns strumpebyxor blir før tette , hade hellre køpt tynne byxor i ull.

Personlig syns jag Karin B har litt mye klæder. Men kommer an på hur ofte du vill kan vaske ? Lurt å se an vad du får til babyn

Se gærna efter tøy med långa muddar vid ben och handleder. Da ær det enkelt å brette uten att det ser rart ut. Polarn og pyret har ofte det på sitt tøy.

Skrevet

Hei.. Jeg ville ha kjøpt litt i 50 litt mer i 56 og enda mer i 62.. Siden babyen kommer på høsten ville jeg kjøpt langerma bodyer.. Hun produserer ikke varme selv med en gang.. Anbefaler å kjøpe pysjer uten bein og heller ha på et par sokker.. blir fort for små i tillegg til at beina kommer oppi pysjen i stedet for å holde seg i beina.. Pass på at klærne er gode å myke.. Jeg liker godt ull innerst på mine barn.. Da holder de seg gode og varme. Ull puster så de blir ikke svette.. Finnes gode dresser av ull som de kan bruke både på natta og på dagen.. Du trenger også luer og votter etterhvert.. kommer jo an på åssen høsten blir.. men ei tynn lue er nok greit å ha.. Gjerne ull.... Ikke kjøp innmari mye.. Mye får dere og butikkene er jo åpne? Ikke sant...

Husk også kluter og sånn... Tror også du får ei sånn gratis pakke på apoteket med div prod.. (Fikk hvertfall det i 06)..

Står også ei liste i bøkene du sikkert har fått av jordmor/ lege??

Barna mine var forresten 3350 og 51, og 3060 og 50.. Brukte 50 ei stund de da... Så 56 ei god stund.. minsten la ikke så fort på seg som størsten så hadde klærne lenger...

Lykke til med innkjøp....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...