vannmann84 Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 TIl dere som har prøvd både manuell og elektrisk, hva anbefaler dere?Er d egentlig så mye mer effektivt med ei elektrisk ei? Har hørt fra noen at de ikke fikk d til med den elektriske.... Noen erfaringer
Supermamm Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Synes helt klart elektrisk framfor manuell! Mye enklere og mindre slitsomt.
2 fine små Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Hadde manuell sist, synes det var ordentlig pes. Skal ha elektrisk denne gang. Proevde det paa slutten sist og det var superbra.
Svensk Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Enig med inleggen over. På de fleste sykehus vill jag tro att de har elektriska pumpar, be og få testa den føre du køper.
Maaaamy. Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde manuell sist, men synes det var fryktelig slitsomt og bortkastet. Slet med å få ut noe særlig melk (enda jeg hadde bra med det...) og at jeg ble helt gåen i hånda. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en elektrisk denne gangen...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Det kommer nok litt ann på bruken også. Jeg brukte ikke pumpe i det hele tatt første gangen, men har kjøpt en Avent manuell denne gangen. Betalte ikke mange kronene for den (på tilbud i Sverige), og håper jeg bare bruker den de gangene jeg har brystspreng og ikke får tømt skikkelig ved amming. Ellers så savnet jeg ikke å pumpe og la pappaen mate med flaske. Koste meg så med ammingen, så jeg følte jeg sjeldent trengte en pumpe. Jeg ser det heller ann denne gangen. Hvis den manuelle ikke virker tilfredsstillende, så kjøper jeg heller en elektrisk dersom det viser seg at jeg MÅ pumpe. Er dumt å bruke så mye penger på elektrisk dersom du nesten aldri kommer til å bruke den. Jeg ville kanskje ventet å sett hvordan det kommer til å gå med ammingen først jeg.
solstråle-juli Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Havde manuell sist og tenkte jeg bare skulle bruke den igen. Synes det fungerte helt ok, men brukte den ikke volsomt masse. Men gerit å ha...
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Har köpt elektriskt, det var det jag fick anbefallt av alla mina väninnor
It's all about me Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 Uten tvil elektrisk. Har begge og den mauelle ble bare brukt ved en anledning etter at den elektriske kom i hus.
Én til Skrevet 14. juni 2008 #11 Skrevet 14. juni 2008 Hvis du skal pumpe mye og vil unngå senebetennelse i hendene og underarmene er svaret enkelt - elektrisk!! ;-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 Kjøpte også manuell på tilbud, tenkte å se an hvor mye den blir brukt. Aldri prøvd dette før. Brukes pumpa mye går jeg til innkjøp av elektrisk.
1976 kreps Skrevet 14. juni 2008 #13 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har bare brukt elektrisk,og den var helt topp synes jeg.Jeg pumpa meg når jeg hadde masse melk og fryste ned,så hvis jeg skulle bort så hadde jeg så det holdt i massevis.Jeg syntes aventen var dyr,så jeg kjøpte en som het medela,fikk også kjøpt fryseposer til den,er veldig fornøyd.Jeg tror den kostet det halve av aventen.
SuperMoM <3 Skrevet 14. juni 2008 #14 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har aldri likt den elektriske,så jeg kjøpte meg avent manuell pumpe.Den elsker jeg rett og slett.Hadde 3 forskjellige pumper sist,men prøvde avent hos ei veninne og den var rene drømmen:) Jeg hadde også elektrisk sist,men brukte mest de manuelle.. Måtte pumpe meg ganske ofte da jeg hadde MYE melk. fryste ned en god del ja..
marsbarn06 Skrevet 14. juni 2008 #15 Skrevet 14. juni 2008 Hvilken elektrisk anbefaler dere da? Medela swing eller Avent? Finnes ikke vakuum igjen i den manuelle jeg hadde sist. Den ble brukt mye!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 14. juni 2008 #16 Skrevet 14. juni 2008 avent sin er helt super.. du får masse ekstra utsyr som er super kjekt sammen med pumpa. pumpa kan gå på bateri og ledning i veggen pluss at d følger med en manuel pumpe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå