Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg skal ta en test senere i dag for å finne ut om jeg er gravid. Jeg har hatt problemer med kobberspiralen min og måtte ta den ut. Det er nå 4 uker siden og jeg har enda ikke fått tilbake mensen (1,5 uke over tiden). Jeg har bestemt meg for å ta abort om jeg er tilfelle, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg ønsker at det skal skje så raskt som mulig slik at jeg ikke er så langt på vei når jeg gjør det. Kan jeg dra til legevakt å få avtalt abort? Må det igjennom fastlege? Tar det lang tid før man kontakter til inngrepet foretas? Setter pris på hjelp.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg vet ikke svaret på det du spør om, men vil bare si at jeg håper du ikke er gravid sånn at du må ta abort. Vil du helst ikke at fastlegen din skal vite det? Hvis ikke så kan du jo bare ringe ham/henne og spørre. Det er fint om du skriver inn senere og sier fra om du virkelig var gravid eller ikke. Jeg håper det beste.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Ok. Du får tenke at dette er den eneste utveien akkurat nå, for du kan jo bli gravid igjen senere om det passer bedre. Det er sikkert bra å ta abort så tidlig du kan. Det virker som om du tar dette greit, og det er fint. Jeg håper du kommer gjennom dette uten at det blir veldig vondt. Selv synes jeg ofte at det er bedre at man tar abort enn at barnet blir født inn i en upassende situasjon, og det er vel slik det er med deg. Lykke til! Stor klem fra medsøster.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Du må kontakte fastlegen din og legen må sende "søknad om abort" til sykehuset. (så lenge man er kortere enn 12 uker får man ikke avslag) Dette er ikke noe de gjør på legevakta. Tror du må være 7-8 uker på vei, tidligst, før de foretar utskrapning.. Lykke til da
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Du kan ta abort helt fra du ble gravid, du må IKKE vente til du er 7-8 uker på vei, så bare ring legen din du og få avtalt en time. Dersom du har bestemt deg så er det jo best for deg å få det unnagjort tidligst mulig. Ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Ble du gravid før eller etter at spiralen ble tatt ut? Jeg ble gravid med spiral (blir ofte befruktet med spiral, bare at egget ikke fester seg). Tok ut spiralen fordi den ga så mye smerter og problemer, fikk ikke mensen, og var da blitt gravid. Spontanaborterte i 9 uke. Legen sa at det ofte skjedde når spiralen ble tatt ut etter en befruktning, men før egget hadde festet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå