proud mama Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 hei! Vi har nå undersøkt priser på 3 etasjes kake på konditori. vi vil ikke ha med verken stativ eller kaketopp da vi har dette selv. (pluss at jeg ikke liker de stativene de har med stenger gjennom alle kakene) prisen på 3 etasjes kake med kaketopp å alt kom på 2500 kr. når vi ville ha pris uten stativ å kaketoppen så kom kaken på 2000 kr. Er dette en bra rabatt å gi oss eller? Hadde nok regnet med større prisreduksjon mtp alt vi har selv, pluss at i en tidligere samtale så fikk jeg vite at prisen er såpass høy (2500kr ) pga stativet. neon som har noen kunnskaper eller erfaringer om priser og slikt? Mvh
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Ville dere da fått stativet, eller er det kun til leie? Jeg tok ca 1500 kr (svart) for 3 etg og da fikk kunden låne stativet mitt... Kaketopp måtte de ordne selv... Prisen er vel midt på treet...
proud mama Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 Er usikker på om vi hadde fått stativet. Mente at hun sa at det var kun på utlån deres stativ. så da er det kun lån isåfall... hadde det kommet på 1500 kr så hadde vi slått til med en gang. både med tanke på at vi har stativ og kaketopp selv, og at vi hadde tenkt å bestille flere kaker derfra. de kunne trekke fra 150 kr hvis vi skulle ha kaken uten kaketopp. høres ut som om du har peilingpå kakebaking, så vil gjerne ha svar på en til ting. Hva heter det når man får marsipankaken helt hvit? har det ekstra hvite laget noe å si for smaken? gjerne kom med fordeler og ulemper. På forhånd tusen takk!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Akkurat det med det hvite laget vet jeg desverre ikke... Jeg har kun gått baker og konditorlinjen og har ikke fagbrevet... Men er stativet kun til lån så er 5oo kr avslag helt greit, synes jeg! Det koster ganske mye å lage bryllupskake... Tror jeg regnet ut at kun i inngredienser så kostet det meg ca 700 kr... Og på et konditori så kommer jo lønn, leie av lokale, strøm og diverse, så 2000 for en 3 etg kake er ikke da ille! Jeg har lært mamma det jeg kan av kakebaking så hun skal lage min bryllupskake... Jeg skal ha ostekake i bånn med rød gele, kremkake i midten og ostekake med gul gele øverst! :-)
proud mama Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2008 okei.. tusen takk for svar iallefall! Kjekt å kunne vite at ikke ting er skikkelig overpriset:) kunne jo selvsagt ha fått slektinger til å bake hovedkaken, men vil så gjerne ha den pyntet av et konditori, så føler da for at hele kaken kan bli bakt der. kjekt for deg å ha slik kunnskap i bakhånden:) takk for hjelpen
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Hva vist du hadde vært på f.eks på bakeriavd til obs eller andre "storbutikker med bakeri i butikken" å spurt om de kunne baket 3 kaker til deg i de størelsene du ønsker og at de er likt pyntet. Tror vi betalte 300 kr for 1 kake der med bilde til barnedåp og regner med vi bestiller bryllupskaken der også men vi er ikke sikker på om vi skal ha etasjekake eller ikke. Lurte litt på å bake etasjekake selv og heller bestille en stor lukket valnøt derifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå