Gå til innhold

slimpropp spørsmål.....


dulille junivenn

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har ennå ikke skjønnt hvordan man vet hhva slimproppen er....? Kan noen forklare. er det mye eller lite.

Har de siste to dagene hatt en del utflod- ikke hatt det nesten hele svangerskapet. Kan det være slimpropp?

Skjønner ikke dette helt jeg.

har termin 13. juli, så er jo ei stund igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Samme her... har termin 3.Juli selv men vet liksom ikke om slim proppen har gått eller ikke, å heller ikke har jeg peiling på hvordan man skjønner om den har gått.

Jeg har hatt en god del utflod de siste mnd av svangerskapet... kan det være et tegn på at slim proppen har gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ingen ekspert. Ei heller erfaring da jeg ikke tror at slimproppen har gått hos meg enda. Men har lest litt innlegg her om akkurat slimproppen og det trenger ikke være blod i den. En venninne av meg som fødte fredag hadde ikke det. Slimproppen gikk da torsdag morgen, og det var kun blankt slim. Det er også veldig individuelt hvordan den ser ut. Hos noen er det en "propp", mens hos andre slim. Den kan visst også gå litt etter litt, altså ikke hele samtidig. Når det gjelder når den går, så er goså det individuelt. Den kan gå flere uker før fødsel, rett før eller nesten samtidig som man føder. Vet ikke om du ble noe klokere på det her, men som mye annet som gjelder fødsel og svangerskap, så er det veldig individuelt. I motsetning til rier og at vannet går, så er ikke slimproppen noe sikkert tegn på at fødsel skjer samme dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hører også at en del ikke vet at slimproppen har gått, så det er vel individuelt deg også, som det meste annet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overhode ikke noe ekspert på dette jeg heller, men hos meg gikk slimproppen på fredag. Og jeg er ikke i tvil om at det var den... trodde den gikk for en uke siden, men der tok jeg rasende feil... Jeg var liksom ikke i tvil i det hele tatt nå... det var en skikkelig klump med slim, og da tykt seigt og ekkelt. Det var ikke noe blod i den, men det er som dere skriver forskjellig fra person til person.

Så slimproppen min gikk på fredag, men en del gikk i går lørdag også så hos meg har den gått litt etter litt.

Men tro meg, du skjønner når det er slimproppen. det kan ikke sammenlignes med utflod.

Men dette er jo ikke noe tydelig tegn på at fødsel er igang for jeg går nå fremdeles rundt å vagger jeg :( Har termin 06.07.08. Vil gjerne få ut dette nurket, men neida :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk i går.. og her var det mye slim, med blod i også fikk jeg rier.. trodde først det var vannet, som begynte å lekke men det var bare proppen.. hehe

 

vert mye plaget med utflod de siste mnd.. men de er jo normalt når det nermer seg slutten..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...