Fjelljenten Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Småen her har 3 røde flekker som er litt tørre på magen og en på ryggen, de har vært der et par dager. Kan det være det? Hva kommer det av og hvordan behandles det isåfall?
Fjelljenten Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2008 Forresten, jeg leste litt om det nå, og det kan ikke være det, for lillegutt gråter nesten aldri og ser ikke ut til å klø. Hva kan det da være? Er det noe vi bør gjøre noe med, eller går det bort av seg selv? Et uskyldig utslett?
Kosemamma´n Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har atopisk eksem selv, kombinert med en del allergi. Såvidt jeg vet er atopien at huden er ekstremt tørr og overfølsom. Må passe godt på huden så den blir minst mulig tørr, og tåler ikke vanlige kremer som som oftest har vann i seg da vann tørker ut huden. Jeg prøver å ikke dusje alt for ofte, og vasker meg med dusjolje i stedet for såpe. Såpe er også uttørrende.. Kremer kjøper jeg på apoteket; locobase, ceridal, aderma x-omega osv. Du får god hjelp på apoteket, men dersom du ikke ønsker parfymerte produkter er det lurt å lese på embalasjen selv. Ikke alltid de klarer å holde styr på det!!! Får forresten tørre flekker rundt omkring, - ikke alltid de klør - så det er meget mulig det er det det er. - Uten at jeg er alt for sikker ; Lykke til!
Fjelljenten Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2008 Takk:) Det er bare et par små flekker, tror egentlig ikke det er noe alvorlig. Vi bruker bare uparfymert olje, og helst bare vann når vi bader og vasker. Krem har han ikke behov for. Kan det være at han bare reagerer på noe mat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå