mars-2008 Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har en datter på 3 mnd. Jeg sliter slik med angst. Det er så grusomt. Får panikkanfall hele tiden. Dette har forverret seg etter fødselen. Noen som har det samme? og evnt noen råd til behandling?
vimsa;) Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Kan det hende du har fått en liten fødselsdepresjon? angst pleier jo og forverre seg i forbindelse med depresjoner.
Amanda- Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 jeg har ikke det nå.. men rett etter fødsel.. uff... klarte nesten ikke å ut... tror det var fordi jeg ikke hadde magen lenger.. jeg vet ikke.. hehe... det går over.. men om du ønsker hjelp. ta kontakt med fastlegen din slik at han/hun kan henvise deg til en poli klinikk.=) eller ta kontakt med en privat klinikk:o) uansett masse lykke til:o)
Mamma`n til Frøya ;) Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Hei. Jeg har slitt med angst med panikkanfall i mange år. Angsten kan forandre seg ved svangerskap & fødsel ja. Jeg har vært ganske bra under svangerskapene men har fått det tilbake etterhvert. Nå er det 1 mnd siden fødsel & jeg begynner å kjenne uroen igjen. Jeg har gått på Zoloft de siste årene & det har fungert kjempebra, har ikke hatt panikkanfall da, kjenner angsten ja, men bryter ikke helt ut liksom. Det er så utrolig kjipt i denne tiden da alt skal være så bra & man skal nyte den lille, man blir jo så redusert, og så føler man seg så ensom med angsten siden det ikke vises & man jobber jo med seg selv hele tiden. Håper du får hjelp & blir bedre. Lykke til
Belladonna med to gutter Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen her ja...jeg kan anbefale Tankefeltterapi! Tror ikke på medisin, da det bare skyver problemene bortover, tar de ikke bort. Min hverdag er blitt fantastisk mye bedre!!
mars-2008 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2008 Gikk på medisiner før svangerskapet men la på meg 25 kg på 1 år. Sluttet gradvis når jeg vart gravid. med en jente på bare 3 mnd er jeg 15 kg lettere enn jeg var før jeg vart gravid. Å det er pga medisinen. Vil IKKE begynne påigjen med det. Føler no at jeg må begynne på ei behandling.... Før det blir altfor ille det her. Har jo tross alt et barn å ta meg av. Hvem driver med tankefeltterapi?
Belladonna med to gutter Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Hvor bor du da? Se her bl.a. : http://www.alternativ.no/behandlingsmetoder/r_tankefelt.html http://www.tftbergen.no/ http://www.tftnorge.no/
mars-2008 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2008 Sunnmøre.. Tenkte jeg skal hvertfall ringe fastlegen min på mandag. Må bare få en behandling snarest.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 jeg har en venninne som sier hun sliter med angst, og jeg lurer på noe:) Hvordan merker man at en har angst? Er det noe jeg bør ta spesielt hensyn til i forhold til henne? Vil bare være en forståelsesfull venn:) Greit å vite litt om det:)
Belladonna med to gutter Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Jeg blir ihvertfall litt fraværende...må konsentrere meg om megselv og fokusere. Prøve å komme ut av angsten. Ta kontroll! Hvis hun blir uvel en gang, eller oppfører seg annerledes, la henne gjøre det. La henne gå/forlate området uten problem. Vis maks forståelse.. Når hun har kommet seg, kan du jo spørre om det går bra, noe du kan gjøre? Om hun har lyst til å fortelle hvordan det føles osv. Tro meg, ingenting er verre enn psykiske lidelser, og jeg vet, jeg har hatt min del av sykdom, men psyken er forferdelig altså...Kjempebra for henne å ha en så god venn som deg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå