Gå til innhold

Gravid og ny jobb om tre måneder :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått uten prevensjon i over ett år nå. For to uker siden sa jeg opp jobben min og skrev under ny kontrakt med arbeidsgiveren. Begynner om tre måneder. Vi tenkte at da ventervi litt med barn og passer litt på noen måneder, men på søndagen testet jeg positivt. Tatt fire tester... (var uviten gravid da jeg skrev under kontrakten) Vi er kjempe glade :) :), men nå sliter jeg litt med hva jeg skal si til den nye arbeidsgiveren.

Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sakt det som det er, at du er blitt gravid!De har jo ikke lov til å sparke noe pga de er gravide! Bare husk at du må jobbe 6 mnd for å opparbeide deg rett til penger! Er det mulig du kan begynne før?? Tror nok de vil forstå! Masse lykke til:)

Skrevet

Må jeg jobbe seks måneder hos den nye arbeidsgiveren min? har vært i fast jobb i fem år... Kan ikke begynne før. Har oppsigelsestid i min nåværende jobb.

Jeg skal begynne i et datterselskap så alle kjenner meg fra før. Er det ikke greit å vente med å si ifra til etter første helsesjekk? Så man er 100 % sikker på at alt er som det skal?

takk takk:) jeg tenker uansett at familie er viktigere nå enn om hva min arbeidsgiver vil si:)

Skrevet

Du må ikke ha jobba 6 mnd i samme jobb nei. :) Ta det med ro.

Skrevet

Åh det var jo godt å høre! Trodde det var slik, pga ei venninne måtte det, kanskje hun fortalte feil da! Var da enda godt:)Sorry forrvirringa!

Skrevet

Neida. Om dere er i tvil er det bare å sjekke med nav sine nettsider. :)

Skrevet

Er i samme situasjon. Skal begynne i ny jobb når jeg er 4 mnd på vei. Tenkte jeg skulle ringe å si det til den nye sjefen når jeg er 12 uker på vei (altså om 2 uker). Vil ikke at alle på den nye jobben skal vite noe før det i tilfelle det går galt (selv om jeg tror at alt skal gå bra). Har fortalt det på jobben der jeg er nå og til familie og noen venner. Kommer ikke akkurat til å glede meg til å ringe den nye sjefen, men det går jo fort over og så mosromt som det skal bli med et barn til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...